ENG / FIN

Avaa silmäsi - yleisö on paikalla! – Mitä Digital Signage on?

Digital Signage on suuria näyttöpintoja, kirkasta ja terävää kuvaa sekä näyttävää videokuvaa laadukkaalla äänellä. Digital Signage on asiakkaan viihdyttämistä, brändin rakentamista, interaktiota, tiedon automatisointia, Wow-elämyksiä ja uusia kokemuksia. Näytöt voivat olla ulkona tai sisällä, seinillä, lattialla tai vaikka katossa. Ne voivat olla monennäköisiä, -kokoisia ja -muotoisia. Sisältö voi olla informatiivista viestintää, tyylikkäitä mainosvideoita, katseen kiinnittävää grafiikkaa tai animaatioita, interaktiivisia opasteita, karttapalveluja tai vaikka viihdyttäviä pelejä. Kaikki ideat ovat mahdollisia, eikä mielikuvituksella ole rajoja.

Tallink Megastar videoseinä

Digital Signage katukuvassa

Digital Signage lyö perinteiset mainosvälineet nopeudellaan. Se reagoi nopeasti, tarvittaessa välittömästi. Millään muulla mainosformaatilla ei saavuteta yhtä dynaamista kampanjointia.

Jokaisen asiakkaan tarve on hieman erilainen ja Digital Signagen suuri etu onkin myös sen joustavuus. Craneworksin DS-ratkaisuilla on mahdollista luoda yksilölliset ja asiakkaan näköiset toteutukset. Kartoitamme asiakkaan tarpeet ja sovitamme järjestelmän ja toimintamallin tukemaan asetettuja tavotteita. 

Digital Signage näyteikkunoissa

Digital Signagella on tarkoitus. Se ei ole pelkkää komeaa kuvaa hienoilla näytöillä. Craneworksin DS-ratkaisun tarkoitus on kiinnittää asiakkaan huomio, pysäyttää hänet ja ohjata sisälle liikkeeseen. Digital Signage lisää näkyvyyttä ja myyntiä ja on erinomainen väline asiakkaan ostokäyttäytymisen ohjailussa. Kun tekniikka, sisältö ja mainosviesti toimivat yhteistyössä on Digital Signage lyömätön mainosväline, jolla voidaan saavuttaa selkeää myynnin kasvua.

Lisäksi Digital Signage voi toimia myös ohikulkijoiden viihdyttäjänä ja sillä voi luoda erilaisia näyteikkunasomistuksia. Sillä voi myös luoda uudenlaista kaupunkikuvaa ja -tilaa sekä tuoda esiin mediataidetta tai interaktiivisia pelejä. 

 

Digitaaliset ulkomainostaulut

Suuret ulkonäytöt katukuvassa ovat näkyvintä Digital Signagea. Uusilla LED-ratkaisuilla päästään ennennäkemättömän kirkkaisiin väreihin, hyvään tarkkuuteen ja huomiota herättäviin mainospaikkoihin. Massiivinen ulkonäyttö kerää satojatuhansia katseita päivittäin ja tuo valoa, mielenkiintoa ja interaktiota tavallisten printtimainosten keskelle.

Digital Signage vs. staattiset julisteet

Digital Signage on kiistämättä kustannustehokasta. Kun suurten printtijulisteiden painatus vie aikaa ja ne ovat staattisia, voidaan Digital Signage -näytöille vaihtaa sisältöä hetkessä ja automaattisesti. TV-mainosten tuottaminen on hidasta, kallista ja esitysaika rajallista. Digital Signagessa voidaan hyödyntää valmiita materiaaleja ja julkaisu on nopeaa ja edullista. Viesti voidaan kohdentaa tarkasti halutulle kohderyhmälle, juuri haluttuun ajankohtaan, halutussa paikassa.

Julkinen liikenne

Näkyvää infosisältöä ja mainontaa liikkeessä. Junissa, busseissa, raitiovaunuissa ja metrossa ihmisillä on paljon aikaa katsella ja omaksua. Hyvä tapa kiinnittää huomio on liikkuva, värikäs mainos viihteellisen ja informatiivisen sisällön yhteydessä. Digital Signage -ratkaisut voidaan viedä julkisen liikenteen välineisiin ja saavuttaa näin kohderyhmä tehokkaasti päivittäin.

Digital Signage sisätiloissa

Ostoskeskukset

Digital Signage on näkyvästi esillä ostoskeskuksissa. Kulkureittien varrelle sijoitetut suuret näytöt ohjaavat asiakasvirtoja ja mainostavat liikkeiden palveluja. Näytöillä voi viestiä muun muassa liikkeiden tarjonnasta ja tarjouksista, tapahtumista, aikatauluista ja sijainneista. Näytöt voivat toimia myös mainosnäytön ja infopisteen yhdistelmänä, jolloin asiakas voi ruutua koskettamalla löytää sijaintinsa ostoskeskuksessa, etsiä haluamiansa palveluita tai tuotteita ja löytää niiden luokse reittiopastuksen avulla.  

 

 

Julkiset tilat

Digital Signage toimii julkisissa tiloissa tehokkaana viestijänä ja opastajana. Strategisiin paikkoihin sijoitetut näytöt viestivät erilaisille asiakasryhmille kohdennetusti. Vastaanottotiloissa näytöillä voidaan tervehtiä ja ohjata oikeaan suuntaan, odotustiloissa puolestaan viihdyttää, informoida, opastaa tai kerätä asiakaspalautetta.

 

 

Lentokentät ja liikenneasemat

Digital Signage toimii tehokkaimmin siellä missä liikkuu paljon ihmisiä. Lentokentillä ja liikenneasemilla matkustajien huomio on helppo kiinnittää suurilla näytöillä ja näyttävillä mainoksilla. Odottavan aika on pitkä, joten liikennetietojen, aikataulujen tai niiden muutosten ja viihteen tarjoaminen odotustilojen läheisyydessä lisää asiakkaiden viihtyvyyttä.

Kaupat ja kauppapaikat

Digital Signage näyteikkunassa on värikäs näkymä kaupan tarjontaan ja tarjouksiin. Näyttöjä voidaan sijoittaa kauppoihin eri tuoteryhmien yhteyteen. Dynaamisesti päivitettävillä sisällöillä voidaan ohjata asiakkaita erikoistarjousten luokse. Hintoja, tuotetietoja, tarjouksia ja mainoksia voidaan hienosäätää menekin mukaan ja näin säädellä asiakkaan ostokäyttäytymistä tehokkaasti. Jos mainospinta integroidaan kassajärjestelmään voidaan taktisen mainonnan vaikutusta tuoteen menekkiin seurata jopa reaaliajassa. Digital Signagen keinoin voidaan luoda erilaisia erikoistapahtumia, tuotelanseerauksia ja häppeningejä jotka kiinnittävät asiakkaan huomion tehokkaasti haluttuihin tuotteisiin ja kampanjoihin.

Teollisuus ja tuotanto

Digital Signage -ratkaisut toimivat hyvin myös teollisuudessa. Tärkeät tuotantoon liittyvät viestit saadaan esille oikeissa paikoissa ajantasaisesti. Tuotantolukujen esittäminen henkilöstölle toimii hyvänä työn kannustimena ja näin kasvattaa tulosta. Myös turvallisuuteen, koulutukseen ja erikoistilanteisiin liittyvä informaatio tavoittaa henkilöstön hetkessä. Infokanavan kautta henkilöstölle tai asiakasryhmille voidaan viestiä samanaikaisesti ajankohtaisista asioista.

Digital Signagen edut:

  • Voimakas myyntiä edistävä vaikutus
  • Ohjaa asiakkaan ostokäyttäytymistä ostotilanteessa
  • Tutkimuksissa on todettu liikkuvan kuvan ja äänen huomioarvon olevan ylivertainen verrattuna printtimainontaan
  • Nopea reaktioaika- kampanjat ylös jopa sekunneissa
  • Imagon tukeminen
  • Tunnelmanluoja
  • Ketterä väline taktiseen mainontaan
  • Integroitavissa myyntijärjestelmiin
  • Tarjoaa opastusta tai tuotetietoa 24/7
  • Ratkaisut toimivat sisä- ja ulkotiloissa
  • Järjestelmä skaalautuu helposti eri tilanteisiin ja tarpeisiin
  • Viime hetken muutoksetkin mahdollisia
  • Dynaamisesti kampanjan aikana muuttuva sisältö
  • Automaattisesti päivittyvät sisällöt
  • Kustannustehokas ja nopea materiaalintuotanto