ENG / FIN

S-Ryhmä + Craneworks = Suomen suurin myymälä-DS -hanke!

S-Ryhmä valitsi Craneworksin valtakunnalliseksi partnerikseen toteuttamaan Suomen laajinta myymäläverkoston mainonnan digitalisointia. Projektin ensimmäinen vaihe, pilottihanke HOK-Elannon kanssa toteutettiin kesällä ja syksyllä 2016. Hankkeessa kaikkien HOK-Elannon Prismojen, S-Markettien ja Alepoiden sisäänkäynneille asennettiin DS-näytöt, joissa esitetään niin S-ryhmän kuin ulkopuolisten yritysten mainontaa. Craneworks huolehti hankkeen teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta kokonaisuutena. Siihen kuuluivat konseptointi, näyttöjen, mediasoitinten ja DS-järjestelmän toimitus, näyttöyksikköjen suunnittelu, toimitilakartoitukset, asennukset ja ylläpito. DS-näyttöjä asennettiin hankkeen aikana yhteensä 300 kpl, 170 myymälään.  Hankkeen aika toteutettiin myös Emotion-ketjun näyttäviä 75” näyttöjä ja Alepa -ketjun erikoiskirkkaita ikkunanäyttöjä. Pilotissa toteutettiin myös integraatio Craneworksin BCN DS -sisällönhallintajärjestelmän ja SOK:n DAM-materiaalijärjestelmän välillä, helpottamaan digitaalisen sisällön julkaisua.

Pilotin jälkeen Craneworksin ja S-Ryhmän yhteistyö on jatkunut ja laajentunut. HOK-Elannon alueen kaikki Emotion-ketjun myymälät saavat isot 75” näytöt ikkunoihin ja Alepa-ketjuun asennetaan lisää ikkunanäyttöjä. Craneworks on ollut myös mukana konseptoimassa DS-ratkaisuja ABC- ja SOKOS -ketjuohjaukselle. Myös suuret ulko-LED-ratkaisut kiinnostavat SOK:ia ja näitä tullaan toteuttamaan 2017 alkaen.

Uusi BCN Dynamic Wayfinding versio 2.0 Kampissa!

Kampin kauppakeskus sai ensimmäisenä maailmassa käyttöönsä 2.0 version Craneworksin BCN Dynamic Wayfindingista. Pieteetillä suunniteltu käyttöliittymä on raikkaan näköinen ja tarjoaa aiempaa paremman käyttökokemuksen. Toimiva opastus on erittäin merkityksellinen Kampin kauppakeskuksessa, jossa hahmottamista hankaloittaa useat eri tasot, kerrokset ja jopa rakennukset, jotka keskukseen yhdistyvät. Keskuksessa vierailee vuosittain yli 40 miljoonaa kävijää, joten järjestelmän on palveltava myös hyvin erilaisia käyttötarpeita. Uuden version käyttöliittymään lisättiin kustomoitavissa oleva etusivu, josta asiakas löytää helposti ja nopeasti etsimänsä avainsanojen avulla. Aktiivinen kosketusalue optimoitiin tekemään selaamisesta vaivatonta. Kehitystyössä otettiin huomioon myös kartan toiminnallisuuksien parantaminen. Esimerkiksi 3D-renderöintiä optimoitiin maksimitehoihin, joka tekee kartan liikuttelusta ja reitityksestä viiveetöntä. 

Kampin 23 näyttötoteemin vaihdettiin uudet mediasoittimet ja modernimpi touchsensoritekniikka. Vanhojen näyttötoteemien päivittämisen lisäksi Kamppiin lisättiin kaksi uutta seinämallista kosketusnäyttöä laajentamaan järjestelmän käyttömahdollisuuksia.  Kehitimme myös Kampille uuden menuaplikaation, jonka avulla Kampin asiakkaat voivat selata uudistetun viidennen kerroksen Korttelin ravintoloiden tarjontaa. Menuapplikaatiolla varustettu kosketusnäyttö sijaitsee E-tasolla, Korttelin sisäänkäyntihissin yhteydessä.

Citycenter DS-uudistus ja Wayfinding

50 vuoden kunnioitettavaan ikään ehtinyt Makkaratalon kauppakeskus Citycenter uudisti DS-ilmeensä yhteistyössä Craneworksin kanssa keväällä 2016. Kauppakeskuksen vanhat massiiviset toteemit purettiin ja tilalle asennettiin 12 kappaletta Saubagin Ultra Slim 55” –yksikköjä. Toteemit sijoitettiin keskeisille paikoille niin kauppakeskuksen sisällä, Saarisen pihalla kuin asematunnelinkin puolella. Lisäksi kauppakeskuksen vanhat näytöt otettiin hyötykäyttöön ja niistä rakennettiin Keskuskadun sisäänkäynnin yhteydessä olevaan marmoriseinään 3x3 videoseinä.

Citycenter otti käyttöön myös Craneworksin BCN Dynamic Wayfinding –opastejärjestelmän, palvelemaan kauppakeskuksen asiakkaita löytämään etsimänsä liikkeet ja sijainnit. Wayfinding käyttöliittymän graafinen ilme noudattaa Citycenterin kaupunkilaishenkeä väreineen ja vuosirenkaineen. Reitityksen lisäksi järjestelmä näyttää myös julkisen liikenteen aikatauluja ja opastaa asiakkaan oikealle pysäkille.

Finnkino Tennispalatsi

Craneworks toteutti Finnkino Tennispalatsille mittavan DS-uudistuksen vuoden 2015 aikana. Digiremontin aikana Craneworks toimitti ja asensi Tennispalatsiin lähes sata Digital Signage -näyttöä, joiden joukossa myös videoseinä, läpinäkyvillä näyttöovilla varustettuja kylmäkaappeja ja erikoiskirkkaita näyteikkunanäyttöjä. Tennispalatsin mainonta ja tiedotus hoituu Craneworksin BCN Digital Signage -sisällönhallintajärjestelmällä. Esimerkiksi elokuvien esitysajat ja -salit voidaan esittää asiakkaille helposti ja kootusti Craneworksin toteuttaman kustomoidun templaten avulla.

Craneworksin toimittama BCN Digital Sigange -järjestelmä on myös integroitu Finnkinon taustajärjestelmään niin, että suurin osa sisällöistä esitettään automaattisesti taustajärjestelmästä tulevien tietojen avulla.

Kauppakeskus Itis LED

Craneworks päivitti Itiksen digitaalista ilmettä toimittamalla ja asentamalla kauppakeskukseen kaksi upeaa LED-näyttöä joulukuussa 2015. Kauppakeskuksen keskusaukiolla sijaitseva sisä-LED-taulu herättää huomiota 21 m2 pinta-alallaan, 1024x576 resoluutiollaan ja P6 pixel pitchillä.

Tallinnan Aukion LED-taulu on P10 pixel pitchillä toteutettu 480x352 resoluutioinen ulko-LED-taulu. Se toimii houkuttelevana mainospintana 18m2 koollaan.

Kauppakeskus Dixi

Craneworks toimitti ja asensi käyttökuntoon kesän 2015 aikana uudet erityisohuet kosketusnäyttötoteemit, sekä BCN Digital Signage -ratkaisun kauppakeskus Dixin ensimmäisessä vaiheessa rakennettuihin tiloihin Vantaan Tikkurilaan.

Toimitettu järjestelmä on käytössä mainospintana ja tarvittaessa interaktiivisena kosketusnäyttönä. Dixin toisen vaiheen yhteydessä järjestelmää on tarkoitus laajentaa.

Helsingin taidemuseo HAM

Helsingin taidemuseo HAM on loistava esimerkki Digital Signagen luovista käyttömahdollisuuksista. Museokaupan kolmesta allekkain sijoitetusta 55” näytöstä rakennetut HAM-kirjaimet toimivat digitaalisena sisustuselementtinä. Lipunmyynnin yhteydessä on museon toinen digitaalinen "wow-elämys" - liikkuvaa kuvaa projisoituna läpinäkyvään pleksiin. Museon ulkopuolella sijaitseva ulkototeemi puolestaan toimii museon viestinnän välineenä, mainostaen muun muassa näyttelyitä, ilmaispäiviä ja aukioloaikoja. Craneworks on suunnitellut toteutuksen yhdessä Helsingin taidemuseon kanssa. HAM:n digitaalisten ratkaisujen sisältöä ja kampanjoita hallitaan Craneworksin BCN DS -järjestelmän kautta. Asennuksista vastasi niin ikään Craneworks.

HAM:lla on ensimmäisenä Suomessa käytössään näyttävä 75” kaksipuoleinen Infinituksen ulkototeemi. Sen näytöt ovat erikoiskirkkaat, joten kuva näkyy ja näyttää hyvältä säällä kuin säällä. Toteemin koko, kuvanlaatu ja keskeinen sijainti takaavat HAM:n kampanjoille hyvän näkyvyyden. 

Helsinki-Vantaa lentokentän videoseinä

Craneworks muutti Helsinki-Vantaan lentokentällä vanhanaikaisen ja staattisen mainospaikan dynaamiseksi Digital Signage video walliksi. Terminaali 2:ssa, lähtöportti 30:n lähellä sijaitseva video wall koostuu yhdeksästä Samsungin 55” full HD LCD -näytöstä.

Craneworks toteutti video wallin yhdessä Clear Channel Suomen kanssa keväällä 2015. 

Arctic Bar

 

 

 

Craneworks toimitti ja asensi Helsinki-Vantaan lentokentän Arctic Bariin näyttävän videowallin keväällä 2015. Skandinaavisen drinkkibaarin ilmettä piristää nyt kuusi kappaletta 55" 16:9 full HD LCD -näyttöä. Videowall on huomiota herättävällä paikalla revontulia muistuttavalla valoseinällä Terminaali 2:ssa, portin 30 kohdalla toisessa kerroksessa. Videowallin lisäksi Arctic Barissa on nyt kaksi näyttötoteemia, joista asiakkaat saavat ajankohtaista tietoa ravintolan tuotteista ja hinnoista.

Sinebrychoffin taidemuseo

Digital Signage sopeutuu saumattomasti myös vanhaan ja arvokkaaseen ympäristöön. Sinebrychoffin taidemuseo otti käyttöönsä Craneworksin BCN Digital Signage -järjestelmän keväällä 2015 ehostamaan tiedotustaan. Järjestelmään kuuluu kaksi 24/7 ammattinäyttöä, yksi ulkona ja toinen sisällä. Sisäänkäynnin vieressä kivipaaden päällä seisova erikoiskirkas ulkonäyttö viestii ohikulkijoille museon näyttelyistä, aukioloajoista ja tapahtumista.

Museon sisällä museokaupan tiloissa sijaitseva näyttö toimii dynaamisena infopisteenä museovieraille. 

Nykytaiteen museo Kiasma

Suomen ja lähialueiden johtava nykytaidemuseo Kiasma on nyt moderni myös digitaalisen viestinnän saralla, kun Craneworks toteutti museolle Digital Signage -järjestelmän keväällä 2015. Järjestelmään kuuluu niin sisä- kuin ulkonäyttöjä. Museon sisäänkäynnin viereiselle ulkoseinälle sijoitetut kaksi erikoiskirkasta 24/7 Digital Signage -ammattinäyttöä herättävät ohikulkijoiden ja museovierailijoiden huomion. Näytöillä esitetään informaatiota museon aukioloajoista, näyttelyistä ja tapahtumista.

Kiasman sisätiloihin asennettiin kolme 55” näyttöä lipunmyyntipisteen yhteyteen. Näyttöjen erikoisuus on se, että ne ovat keskenään synkronoituja eli niissä on mahdollista näyttää ja vaihtaa sisältöä täsmälleen samanaikaisesti. Näytöt tuovat lipunmyyntipisteeseen modernia ilmettä ja välittävät tietoa esimerkiksi lippujen hinnoista.

Silja Symphony risteilyalus

Craneworks toteutti Tallink Silja Symphony -risteilyaluksen uudistuksen yhteydessä laajan ja monipuolisen Digital Signage ja Wayfinding -toteutuksen, johon kuuluu yhteensä yli 190 erikokoista infonäyttöä. Näiden joukossa on mm. neljä suurta videoseinää, mittava määrä mainosnäyttöjä, useita kosketustoiminnoilla varustettuja Wayfinding-opastusnäyttöjä, pelinäyttöjä lapsille sekä hinnasto- ja menunäyttöjä. Aiemmin remontoidun sisarlaivan Silja Serenaden infonäyttökonseptin lisäksi toteutimme Symphonylle myös uusia kohteita, muun muassa Sushi & Companyn menunäytöt, Silja Landin lasten pelinäytöt, kolme infototeemia ja 80" infonäytön Promenaden varrella olevien liikkeiden ja ravintoloiden eteen, sekä Atlantis Palace -yökerhon näytöt. Koko järjestelmää voidaan päivittää ja ohjata sekä laivan sisältä, että maista käsin. Näyttöjen sisällöt ovat siis päivitettävissä aina tarpeen vaatiessa, ajasta ja paikasta riippumatta.

Promenaden 3x3 videoseinä on sen oman mediasoittimen lisäksi yhdistetty myös Atlantis Palace -yökerhon sisällä olevaan monikamerajärjestelmään. Esitysten alkaessa voidaan livekuvaa ohjata videoseinälle ja näin houkutella Promenadelta asiakkaita yökerhon puolelle. Kamerajärjestelmä palvelee myös Atlantis Palace -yökerhossa olevia infonäyttöjä, joille voidaan ajaa mainoksia ja tarjouksia, sekä näyttää esiintymislavan tapahtumia paikoissa, joista ei muuten ole näkyvyyttä esiintymislavalle.

Finnair Operational Control Center

Craneworks räätälöi Finnairin uuteen Operational Control Centeriin (OCC) uudenlaisen Digital Signage- / valvontakeskusratkaisun, jolla OCC:n henkilökunta voi seurata yhtäaikaisesti rinnakkain useita eri tietolähteitä isolla 2x4-videoseinällä, sekä erillisillä yksittäisillä infonäytöillä. Järjestelmän takana on iPad-ohjattava matriisi-/skaalainratkaisu ja räätälöity Craneworksin oma BCN Digital Signage -järjestelmä, joilla OCC:n työntekijät voivat valita erilaisiin valvontatilanteisiin sopivat seurattavat ohjelmanlähteet tarkasteltavaksi eri näytöille videoseinällä.

Craneworks teki OCC-projektiin integraatioita useisiin eri informaatiolähteisiin. Näitä ovat muun muassa Finnairin Twitter-syöte, lentotiedot, Finavian kamerat lentokentällä, kansainväliset uutiskanavat, tapahtumatiedotuskanavat, laivaston tilanäytöt, lähtevät ja saapuvat lennot jne.

Kauppakeskus Hansa

Craneworks toimitti ja asensi käyttökuntoon kesän 2014 aikana uudet erityisohuet kosketusnäyttötoteemit, sekä BCN Digital Sigange- ja BCN Wayfinding -ratkaisun kauppakeskus Hansan tiloihin, Hansatorilla, Turun ydinkeskustassa. Toimitettu järjestelmä toimii sekä mainospintana että interaktiivisena kosketusnäyttöopasteena.

Uusi BCN Wayfinding -karttapalvelu integroitiin myös Hansan omalle web-sivustolle. Näin Wayfinding-palvelu opastaa asiakkaita myös omien mobiilipäätelaitteiden kautta.

Taidemuseo Ateneum

Craneworks toteutti vuosina 2013-2014 kahdessa eri vaiheessa taidemuseo Ateneumille Digital Signage -järjestelmän sisä- ja ulkokäyttöön. Ulkoratkaisu koostuu kolmesta erikoiskirkkaasta ulkonäyttötoteemista, joilla viestitään ohikulkijoille Ateneumin tarjonnasta. Toteemit sijaitsevat museorakennuksen molemmin puolin.

Sisäpuolen Digital Signage -ratkaisu käsittää videoseinän ja useita yksittäisiä infonäyttöjä sekä kosketusnäyttöjä lipunmyyntipisteen yhteydessä.

Silja Serenade risteilyalus

Craneworks toteutti Tallink Silja Serenade -risteilyaluksen uudistuksen yhteydessä laajan ja monipuolisen Digital Signage- ja Wayfinding-toteutuksen, johon kuuluu yhteensä 124 erikokoista infonäyttöä. Näiden joukossa on neljä suurta videoseinää, mittava määrä mainosnäyttöjä, hinnastonäyttöjä, useita kosketustoiminnoilla varustettuja Wayfinding-opastusnäyttöjä ja pelinäyttöjä lapsille. Tax Free Superstoren näytöt kampanjoivat eri tavarantoimittajien tuoteuutuuksista helposti päivitettävien mainospohjien avulla. Grande Buffetin Buffet sign -näytöt informoivat buffet-saarekkeiden tarjonnasta, joka muuttuu jokaisella kattauksella aamusta iltaan. Eri ravintoloiden ja kylpyläosaston näytöt toimivat yhdistettyinä menu- ja mainosnäyttöinä ympäri laivaa. Koko järjestelmää voidaan päivittää ja ohjata sekä laivan sisältä että maista käsin. Näyttöjen sisällöt ovat siis päivitettävissä aina tarpeen vaatiessa, ajasta ja paikasta riippumatta. Tallink Silja muutti kerralla laivan sisäisen mainostamisen ja informaation välityksen digitaaliseksi. Siitä on seurannut hyviä tuloksia kasvaneina myyntilukuina ja lisääntyneinä osallistujamäärinä laivan eri tapahtumissa.

BCN Dynamic Wayfinding -näytöt toimivat koko laivan keskitettynä interaktiivisena karttaopasteena. Laivan kaikki 12 kerrosta ovat selattavissa, pyöriteltävissä ja zoomattavissa kolmiuloitteisina karttoina. Wayfinding-palvelu opastaa asiakkaita interaktiivisesti niin palvelujen äärelle, kuin hytteihin sekä välittää tietoa laivan tapahtumista. Wayfinding-palvelu laskee aina lyhimmän reitin haluttuun kohteeseen, huomioiden vain kulloinkin voimassaolevat reitit laskennassa. Esimerkiksi rikkoontunut hissi voidaan merkitä järjestelmässä huoltotilaan, jolloin sen kautta ei opasteta. Järjestelmä sisältää myös tiedot laivan tiloista ja tapahtumista sekä opastaa asiakkaita seitsemällä eri kielellä.

Kauppakeskus Kaari

Craneworks toimitti syksyllä 2013 HOK:in Kannelmäkeen avattuun uuteen kauppakeskus Kaareen koko kauppakeskuksen sisä- ja ulkonäytöt kattavan BCN Digital Signage- ja BCN Dynamic Wayfinding -ohjelmistoratkaisun, jolla kauppakeskus voi mainostaa, opastaa ja informoida asiakkaitaan uudella, modernilla tavalla. Järjestelmä kattaa sekä kauppakeskuksen yleiset tilat, ravintolamaailman, Sokoksen, että myös useita sisä- ja ulko-LED näyttöjä. Kauppakeskuksen henkilökunta operoi itse omia info- ja mainosisältöjään. Mainostilan myymisestä järjestelmään ulkopuolisille hoitaa Clear Channel Suomi. Kaaren kosketusnäyttötoteemeissa on ensimmäisenä kauppakeskuksena Suomessa otettu käyttöön läsnäolosensori, joka vaihtaa mainosnäytön automaattisesti karttaopastenäytöksi, kun asiakas lähestyy näyttöä.

Uusi BCN Dynamic Wayfinding -palvelumme perustuu kolmiuloitteisiin kauppakeskuksen pohjakarttoihin, joita voi pyöritellä ja zoomailla kosketunäyttötoteemeissa haluamallaan tavalla. Dynaaminen karttaopastusjärjestelmä reitittää asiakkaita aina olemassaolevien reittien mukaisesti, eli mikäli esimerkiksi hissi merkitään järjestelmässä huoltotilaan, ohittaa reittiopastus tämän reitin ja etsii uuden lyhimmän reitin kohteeseen.

Terveystalo

 

Craneworks toteutti vuosina 2013-2014 Terveystalon mainos- ja viestintäkanavan 12:een eri kaupunkiin ympäri Suomea. Kattavalla viestintäkanavalla Terveystalo voi joustavasti julkaista omia tiedotteitaan, sekä omia ja yhteyökumppaneidensa mainoksia asiakastiloissa. Järjestelmää hallinnoidaan keskitetysti Helsingin päätoimipisteestä.

Kauppakeskus Itis

 

Toteutimme syksyllä 2013 Kauppakeskus Itikselle viisi kosketusnäyttötoteemia käsittävän mainonta-, informointi- ja opastusratkaisun. Toimitimme niin laitteiston, asennukset kuin Digital Signage -ohjelmiston. Myös toteemien karttaopastepalvelu päivitettiin kesällä 2014 Craneworksin BCN Wayfinding -järjestelmään.

Jungle Juice Bar

 

Leijonan Luola -ohjelmasta julkisuuteen noussut Jungle Juice Bar -ketju valitsi Craneworksin BCN Digital Signage -palvelun myyntinsä vauhdittajaksi. Nopeasti laajentuva ketju toimii tällä hetkellä 11:ssä eri toimipisteessä Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Turussa, Tampereella, Lappeenrannassa ja Kuopiossa.

Finnkino

Craneworks toteutti Finnkinon uuteen elokuvateatteri Scalaan Kuopioon koko elokuvateatterien aulatilat kattavan Digital Signage -järjestelmän, käsittäen: lipunmyyntinäytöt, videoseinän, elokuvateatterien ovinäytöt, tuotemyyntinäytöt ja muut mainospinnat. Iso osa päivittäisestä sisällöistä tuotetaan näytöille automaattisesti. Digital Signage -järjestelmä on integroitu Finnkinon omiin taustajärjestelmiin. Scala toimii pilottikohteena Finnkinon muiden teattereiden Digital Signage -toteutukselle.

Suomen suurimman elokuvateatteriketjun, Finnkinon Digitaalinen Aulakanava on rakennettu ja ylläpidetty Craneworksin toimesta vuodesta 2006 lähtien. Aulakanava tarjoaa aulatiloissa oleskeleville asiakkaille mainontaa sekä elokuvatrailereita uusista, tulevista elokuvista.

The Wall on täällä!

The Wall – Suomen laadukkain mainosnäyttö on saapunut Helsinkiin. Lokakuussa 2012 pystytetty valtava 108m² LED-näyttö loistaa Helsingin paraatipaikalla Kampin ostoskeskuksen pääsisäänkäynnin yläpuolella Narinkkatorilla. The Wallin tarkan ja kirkkaan kuvan näkee yli 100 000 asiakasta joka päivä. The Wall esittää ohikulkijoille, asiakkaille ja matkustajille informaatiota ja laadukkaita mainosvideoita 24/7. Näytöllä esitetään myös interaktiivisia erikoiskampanjoita. 

Craneworks toteutti ja rakensi The Wallin yhteistyössä Kamppi Center Investmentsin ja Clear Channelin kanssa. LED-näytön erittäin terävä kuva ja hyvä värintoisto tekevät The Wallista maamerkin Kampin ja Helsingin alueelle. 

Finavia / Helsinki-Vantaan kansainvälinen lentokenttä

Craneworks on suunnitellut ja asentanut Helsinki-Vantaan lentokentälle useita ”state-of-the-art” Digital Signage ratkaisuja. Helsinki-Vantaan kansainvälinen lentokenttä on sisäänkäynti Suomeen ja tärkeä solmukohta Aasian liikenteelle. Yli 40 000 matkustajaa näkee DS-näytöiltä tarjouksia ja informaatiota joka päivä.

Ratkaisut on toteutettu yhteistyössä Clear Channelin, Finavian, Martelan, UPM-Plywoodin, Karelia-Upofloorin ja Fortumin kanssa.

Downtown Digital -verkosto

Helsingissä, Tampereella, Lahdessa ja Jyväskylässä on kaksipuolisia DS-ulkonäyttöjä tärkeimmillä keskustan paikoilla. Nämä ”näyttötoteemit” kiinnittävät huomion ja tarjoavat karttapalveluja sekä näyttävät mainoksia ohikulkijoille. 

Sokos Mannerheimintie

Kaksi kerrosta kattava T-kirjaimen muotoinen erikoiskirkas videoseinä esittää interaktiivisia mainoskampanjoita, tarjouksia, viihdettä, pelejä ja mediataidetta Sokos Mannerheimintien asiakkaille ja ohikulkijoille. Craneworks toteutti videoseinän Digital Signage -taustajärjestelmän korkearesoluutioisena 3x Full HD -tasoisena mediapintana. Lisäksi Sokoksen järjestelmä kattaa myös sisänäyttöjä, projektointipintoja ja toisen mainoskäyttöön tarkoitetun videowallin metrosisäänkäynnin kohdalla.

T-kirjaimen muotoinen videoseinä toimii myös monenlaisten erikoistoteutusten, kuten interaktiivisen joulukalenterin ja mediataideteosten esityspaikkana.

Kauppakeskus Veturi

Toteutimme vuonna 2012 infonäyttöratkaisun Kouvolassa sijaitsevaan Kauppakeskus Veturiin. Ratkaisussa kosketusnäytöt integroitiin kauppakeskuksen isoihin sisäopastetoteemeihin, joiden alareunassa mainosnäytöt sijaitsevat. Craneworks toimitti laitteiston ja Digital Signage -ohjelmiston. Wayfinding-ohjelmiston toimitti Hyperin.

Kauppakeskus Veturin omistaa Kesko ja mainosaikaa näytöille myy Clear Channel Suomi.

Aurinkomatkat

Craneworks suunnitteli ja toteutti vuonna 2012 Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab:n Digital Signage -toteutuksen. DS-näytöt asennettiin osana sisustusta asiakkaiden odotustiloihin useissa ei toimipisteissä. Tavallisen matkakohdemainonnan lisäksi Craneworks ohjelmoi järjestelmään dynaamisesti päivittyvää sisältöä, jossa Aurinkomatkojen websivustolla päivittyvät äkkilähdöt ja hotellitarjoukset esitetään ajantasaisesti myös Digital Signage -näytöillä eri toimipisteissä.

Biorex

Craneworksin Digital Signage -järjestelmä on käytössä Biorexin elokuvateattereissa Espoossa, Kajaanissa, Porvoossa ja Hämeenlinnassa. Craneworksin järjestelmä tarjoaa näissä paikoissa elokuvan ystäville modernin tavan nauttia elokuvatrailereista ja tuotemainoksista aulatiloissa.

LähiTapiola Pankki ja vakuutusyhtiöt

Craneworksin DS-ratkaisu on käytössä LähiTapiolan kahdessa pääkonttorissa ja laajassa toimipalveluverkossa. Informatiiviset Digital Signage -näytöt esittävät tarjouksia ja asiakastietoa. Ulkonäytöillä kiinnitetään asiakkaiden huomio ja ohjataan heitä sisätiloihin. Sisätiloissa näytöillä tarjotaan viihdettä ja tietoa LähiTapiolan tuotteista sekä palveluista.

Sponda City Center

Makkaratalon City Center –ostoskeskuksen asiakkaat ja kävijät saavat tietoa, tarjouksia ja opastusta DS-näytöiltä. Craneworksin toteuttama BCN-taustajärjestelmä on moderni ja helppokäyttöinen tapa hallita ja päivittää näytöillä pyörivää sisältöä. Sisältö voidaan ajastaa tai vaihtaa helposti ja nopeasti selainkäyttöliittymällä.

Asiakkaitamme:
  • S-Ryhmä
  • HOK-Elanto
  • Tallink Silja
  • Tallink Grupp
  • JC Decaux
  • Finavia
  • Kamppi Center Investements
  • Clear Channel Finland
  • LähiTapiola
  • RGB Oy
  • Fazer
  • Finnkino
  • Aurinkomatkat
  • BioRex
  • RAY
  • PAF
  • HAM
  • Ateneum
  • Kiasma
  • Designmuseo
  • Tieto
  • Mediateko
  • Kauppakeskukset:
    • Helsinki, Kamppi
    • Helsinki, Kaari
    • Helsinki, Citycenter
    • Helsinki, Itis
    • Helsinki, Arabia
    • Helsinki, Design Galleria
    • Helsinki, Columbus
    • Espoo, Iso Omena
    • Espoo, Sello
    • Espoo, Lippulaiva
    • Espoo, Espoontori
    • Vantaa, Myyrmanni
    • Tampere, Koskikeskus
    • Tampere, Duo
    • Turku, Hansa
    • Lahti, Trio
    • Jyväskylä, Forum
    • Pori, Iso-karhu
    • Lappenranta, Iso Kristiina
    • Lappeenranta, Galleria
    • Kouvola, kauppakeskus Veturi
    • Salo, Linjuri
    • Raiso, Mylly
    • Rovaniemi, Sampokeskus
    • Rovaniemi, Revontuli
  • Martela
  • Fortum
  • UPM Plywood
  • Sponda
  • Kesko
  • Jungle Juice Bar
  • Suomen Terveystalo
  • Citycon
  • Finnair
  • Elenia
  • Comptel
  • Sokos Hotelli Vuokatti
  • Visma
  • Keravan kirjasto
  • World Duty Free Group
  • Digia
  • Turun messukeskus
  • Karelia-Upofloor
  • Eckerö Line
  • Media TV
  • OpusCapita
  • DS-vuokraus ja erikoiskampanjat:
    • Toyota
    • Peugeot
    • Fonecta
    • European swimming championships 2011
    • Suomen Kansallisooppera
    • DNA
    • SPR
    • Microsoft
    • Sonera
    • Helsingin Sanomat
    • Carlsberg
    • Flow festival
    • Kansallisteatteri