Kauppakeskus REDI

Näkyvyyttä ja näyttävyyttä saumattomasti

Helsingin uusin kauppakeskus houkuttelee asiakkaita isoilla mainospinnoilla. Lue lisää kauppakeskus Redin toteutuksesta ja tutustu muihin referensseihimme.

Näyttävien mainospintojen REDI

Syyskuussa 2018 avattu kauppakeskus Redi sijaitsee nopeasti kasvavassa Helsingin Kalasatamassa. Se on osa SRV:n rakenteilla olevaa kokonaisuutta, johon kuuluu kahdeksan tornitaloa ja pysäköintikeskus.

Redistä tuli valmistuttuaan kantakaupungin suurin ja modernein kauppakeskus, ja samoilla määreillä voi luonnehtia myös sen Digital Signage -ratkaisuja. Redissä on panostettu erityisesti mainontaan ja viestintään isoilla digitaalisilla pinnoilla. Mainospintoina toimii yhteensä kymmenen Craneworksin toimittamaa LED-taulua, joista puolet on asennettu kauppakeskuksen sisälle ja puolet ulkoseinille. Näyttävyyttä on haettu erityisesti rakennuksen kulmaan asennetulla kahden LED-taulun muodostamalla saumattomalla kulmaratkaisulla. Kulma-LED-ratkaisu on tiettävästi ensimmäinen laatuaan Suomessa.

Redin markkinointipäällikkö Heli Vainion mukaan digitaaliset mainospinnat ovat kauppakeskukselle paitsi merkittävä tulonlähde myös tärkeä kanava tiedottaa kauppakeskuksen omista tapahtumista. Infonäyttötoteemien ja LED-taulujen hyödyntäminen viestinnässä ja markkinoinnissa tekevät Redistä yhden pohjoismaiden merkittävimmän digitaalisilla pinnoilla viestivän kauppakeskuksen.

Asiakas
Kauppakeskus REDI
Paikka
Kalasatama, Helsinki
Tuotteet ja palvelut
LED-taulut sisä- ja ulkokäyttöön, infonäyttötoteemit

Ulkomainospintoina toimii viisi Craneworksin toimittamaa LED-taulua. Näistä ratkaisuista kaikkein modernein ja näyttävin on Hermannin Rantatien ja Leonkadun kulmaan asennettu kahden LED-taulun muodostama saumaton kulmaratkaisu. Se mahdollistaa uudenlaista visuaalista ilmaisua mainossisällöille, kun sisällöt ovat esitettävissä sekä yksittäin että kulman yli kahdella pinnalla.

LED-taulujen lisäksi toimitimme Rediin myös 15 infonäyttötoteemia. Sisätiloissa sijaitsevat toteemit on kustomoitu Redin ilmeen mukaisiksi ja ne toimivat sekä kosketusnäytöllisinä opasteina että mainospintoina.

Sisämainonnassa Redi hyödyntää viittä näyttävää sisä-LED-taulua. Monipuoliset sisällöt yhdistettynä vilkkaille paikoille sijoitettuihin isoihin LED-tauluihin auttavat tehostamaan erilaisten kohderyhmien tavoittamista.

Tallink Megastar

Merellä virtaa kuva

Tallink Megastar laiva lähti seilamaan Helsingin ja Tallinnan väliä Tammikuussa 2017.
Craneworks asensi mittavan Digital Signage järjestelmän laivan rakennusprojektin loppusuoralla.

Itämeren hienoin Digital Signage -projekti

Tallink Megastar on seitsemäs risteilyalus, jonka Digital Signage -kokonaisuuden Craneworks on toteuttanut. Megastar on Tallink Grupp LTD:n uusin, Turun Meyerin telakalta 2017 valmistunut shuttle alus Helsinki-Tallinna reitillä. Laivan voimanlähteenä toimii LNG eli nesteytetty maakaasu. Laiva on 212,2 metriä pitkä ja sen 12 kannelle mahtuu yhteensä 2800 matkustajaa. Itämeren aalloilla seilaava Tallink Megastar on Digital Signage varustukseltaan kenties maailman modernein ja kattavin risteilyalus. Laivan 12 kannelta löytyy yhteensä yli 200 Craneworksin suunnittelemia ja toteuttamia digitaalisia pintoja. Laivalla DS -kokonaisuudet on sijoitettu useisiin aulatiloihin, loungeihin, kauppoihin, autokansille sekä ravintoloihin. Toteutuksiin lukeutuu niin yksittäisiä info-, mainos-, hinnasto-, ja menupintoja yhteensä 130 kappaletta sekä 15 videoseinää (2x2). Koko laivan DS -kruunu on sisäänkäyntiaulan 18 näytöstä koostuva Megawall, joka sijaitsee laivan sisäänkäynnin yhteydessä. Upea Megawall on varustettu Craneworksin suunnittelemalla ja toteuttamalla Selfie Wall -ohjelmistolla, jonka avulla laivamatkustajat voivat lähettää selfien omasta mobiililaitteestaan kaikkien nähtäväksi Megawallille. Selfie-applikaatio on herättänyt paljon huomiota ja on nykyisellään suosittu matkustajien keskuudessa.

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiö liikennöi laivoja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Lisäksi Tallink Silja Oy myy välittäjänä AS Tallink Gruppin operoimia laivoja, jotka liikennöivät Tallink-brändin alla mm. reitillä Helsingistä Tallinnaan. 

Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä.

Asiakas
Tallink Grupp AS
Paikka
Itämeri Helsinki-Tallinna, Tallink Megastar risteilyalus
Tuotteet ja palvelut
BCN Digital Signage & valvonta-, helpdesk ja huoltopalvelut, sisällöntuotanto, BCN templatet

Videoseinät

Videoseiniä on toteutettu ympäri Megastar laivaa yhteensä 15 kappaletta, useisiin eri kohteisiin ja useina erikokoisina toteutuksina. Suurin ja kaunein niistä on sisäänkäynnin Megawall.

Upotetut näytöt

Videoseiniä Kun näyttöjen sijoittelu otetaan huomioon jo rakennusvaiheessa voidaan suunnitella erilaisia kalusteisiin upotettavia näyttöratkaisuja. Tämän tyylisiä ratkaisuja on useita Megastarilla sekä Taxfree alueella että laivojen ravintoloissa.

Selfie wall

Megastar -laivan DS -kruunu on sisäänkäyntiaulan 18 näytöstä koostuva erikoisleveä Megawall, joka sijaitsee laivan sisäänkäynnin yhteydessä. Se on varustettu Craneworksin suunnittelemalla ja toteuttamalla Selfie Wall -ohjelmistolla, jonka avulla laivamatkustajat voivat lähettää selfien omasta mobiililaitteestaan kaikkien matkustajien nähtäväksi. Selfie-applikaatio on herättänyt paljon huomiota ja on nykyisellään suosittu matkustajien keskuudessa.

S-ryhmä

Suomen suurin Digital Signage -toteutus

S-Ryhmä valitsi Craneworksin valtakunnalliseksi partnerikseen toteuttamaan Suomen laajinta myymäläverkoston mainonnan digitalisointia.

Store Digital -hankkeessa S-ryhmän alueosuuskauppojen Prismat, S-marketit, Alepat ja Salet varustetaan Craneworksin BCN -järjestelmällä ja suurilla näyttöpinnoilla, jotka ottavat asiakkaat vastaan. Sokos tavarataloihin, Emotion -kauneuden ja hyvinvoinnin erikoisliikkeisiin ja ABC -liikennemyymälöihin toteutetaan näiden omien konseptien mukaiset mainonnan digitaaliset ratkaisut.

SOK valitsi Digital Signage -järjestelmäksi kotimaisen tuotteen

S-ryhmä on suomalainen vähittäiskaupan ja palvelualan yritysverkosto, jolla on Suomessa yli 1 600 toimipaikkaa. S-ryhmän muodostavat osuuskaupat ja Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK) tytäryhtiöineen.

S-ryhmä tarjoaa marketkaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan, matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä rautakaupan palveluita. Lisäksi autokaupan ja maatalouskaupan toimipaikkoja löytyy joidenkin osuuskauppojen alueelta, ja S-Pankki tarjoaa kaikille asiakasomistajille kattavat pankkipalvelut.  

Craneworks on mukana S-ryhmän toimipaikkojen ja myymäverkoston Digital Signage -hankkeiden konseptoinnissa, teknisessä suunnittelussa ja toteutuksissa. Suunnittelemme yhdessä SOK-median kanssa verkoston näyttöratkaisut ja kartoitamme kaikki toimipaikat. Varmistamme, että digitaalinen mainonta tavoittaa silmäparit oikeissa paikoissa. Kokonaistoimituksiin kuuluu BCN -järjestelmän käyttöönotto, näyttöjen ja mediasoittimien asennukset sekä käyttöönoton jälkeiset ylläpito- ja huoltopalvelut.

Asiakas
S-ryhmä / SOK Media
Paikka
S-ryhmän ketjut: Prismat, Sokokset, S-marketit, Alepat, Salet, ABC liikenneasemat, Sokos -tavatatalot, Emotion -kauneuden ja hyvinvoinnin erikoisliikkeet, ravintolat, hotellit sekä S-Pankki.
Tuotteet ja palvelut
BCN Digital Signage, DAM integraatio, BCN Templatet

Parhaat pisteet ja tuotteet

Craneworksin BCN -sisällönhallintajärjestelmä sai riippumattomassa vertailussa selkeästi parhaat pisteet käytettävyydestä ja ominaisuuksista.

BCN on luotettava ja helppokäyttöinen alusta S-ryhmän digitaalisen mainonnan ratkaisuihin.

Craneworks toimittaa S-ryhmälle laajasta valikoimasta parhaita näyttöjä, mediasoittimia ja muita DS-tuotteita.

HOK-Elanto

Ensimmäisenä projektina toteutettiin kaikkien HOK-Elannon Prismojen, S-Markettien ja Alepoiden sisäänkäynneille yli 300 DS-näyttöä, joissa esitetään niin S-ryhmän kuin ulkopuolisten yritysten mainontaa. 

HOK-Elannolle on toimitettu myös Emotion-ketjun näyttäviä 75” näyttöjä ja Alepa -ketjun erikoiskirkkaita ikkunanäyttöjä. 

Arina

Suunnittelimme ja toimitimme kevään 2018 aikana yli sadan näytön Store Digital kokonaisuuden ja asennuksen Osuuskauppa Arinan kahdeksaan Prismaan. Toteutus on jatkoa S-ryhmän valtakunnalliselle hankkeelle, jossa levitetään BCN-ratkaisua kaikkiin toimipisteisiin. Arinan toteutuksessa asennettiin myös suuria 86-tuumaisia näyttöjä Prismojen pääkäytäville. Nämä suuret näyttöpinnat kiinnittävät takuulla asiakkaiden huomion digitaaliseen mainontaan.

Sokos Jyväskylä

Kesällä 2017 toteutimme  Sokos Jyväskylän ja Sokos kauppakeskuksen Digital Signage –suunnittelun ja asennuksen. Jyväskylän keskeisellä paikalla sijaitsevaan Sokos -tavarataloon ja kauppakeskukseen asennettiin 55-75” kokoisia näyttöjä ja kävelykadun puoleiseen ikkunaan asennettiin näyttävä, erikoiskirkas 75” ikkunanäyttö BCN Digital Signage-järjestelmän lisäksi.

S-ryhmän ketjut

Craneworks on ollut myös mukana konseptoimassa ja toteuttamassa DS-ratkaisuja ABC, Emotion ja SOKOS -ketjuille.

Suunnittelussa on huomioitu erityisesti ketjujen viestinnän tarpeet, asiakkaiden virta ja ketjuilme kun näyttöjen sijoittelusta päätettiin.

DAM -integraatio -sisältö yhdestä kanavasta

BCN:n ja SOK:n Digital Asset Management -integraatio helpottaa S-ryhmän sisällöntuotantoa. S-ryhmän sisällöntuottajat voivat hakea materiaalia suoraan DAMista ja julkaista sekä aikatauluttaa sitä BCN -järjestelmässä yhden kanavan kautta.

Varuboden Osla

S-ryhmän VBO päivitti näytöt Craneworksin tekniikkaan

VBO liittyi Store Digital konseptiin

Toteutimme syksyn 2017 aikana yli sadan näyttötaulun Digital Store –suunnittelun ja asennuksen Osuuskauppa Varuboden-Osla Handelslagenin 37 toimipisteeseen.  Toteutus on jatkoa S-ryhmän asiakkuudelle, jossa olemme toimittaneet vastaavia järjestelmiä useisiin toimipisteisiin eri puolille Suomea.

Ensimmäiset asennukset tehtiin VBO:n Ahvenanmaan kolmeen myymälään. Näiden jälkeen määriteltiin kartoitusten perusteella loput asennukset Etelä-Suomen alueelle. Kokonaisuudessaan projekti kesti kaksi kuukautta, jonka aikana toimitimme BCN Digital Signage –järjestelmät toimialueen Prismaan, S-Marketeihin sekä Salen -myymälöihin. 

Uuden järjestelmän toimituksen lisäksi vastasimme kauppaketjun aikaisemman järjestelmän purusta.

Suurimmat yksittäiset näyttökokonaisuudet toimitettiin Kirkkonummen Prismaan sekä Porvoon S-Marketiin. Asennuspaikasta riippuen järjestelmään valittiin 43''–84'' koteloituja näyttöjä. Prismaan asennettiin kuusi kappaletta 84'' näyttöjä sisääntuloon ja kassapisteiden lähelle.

Järjestelmän myötä VBO:lle avautuu entistä laajempi mahdollisuus tiedottaa ja mainostaa reaaliaikaisesti kaupallisissa ja julkisissa tiloissaan.

Kamppi the Wall

Pään kääntäjä paraatipaikalla

The Wall – Suomen laadukkain mainosnäyttö on saapunut Helsinkiin

Lokakuussa 2012 pystytetty valtava 108m² LED-näyttö loistaa Helsingin paraatipaikalla Kampin ostoskeskuksen pääsisäänkäynnin yläpuolella Narinkkatorilla. The Wallin tarkan ja kirkkaan kuvan näkee yli 110 000 asiakasta joka päivä. The Wall esittää ohikulkijoille, asiakkaille ja matkustajille informaatiota ja laadukkaita mainosvideoita 24/7. Näytöllä esitetään myös interaktiivisia erikoiskampanjoita. Craneworks toteutti ja rakensi The Wallin yhteistyössä Kamppi Center Investmentsin ja Clear Channelin kanssa. LED-näytön erittäin terävä kuva ja hyvä värintoisto tekevät The Wallista maamerkin ja ulkomainonnan uuden kulmakiven Kampin ja Helsingin alueelle.

Lue lisää LED-näytöistäEsimerkkejä erikoiskampanjoista
Asiakas
Kauppakeskus Kamppi
Paikka
Narinkkatori, Helsinki
Tuotteet ja palvelut
108m² LED-näyttö, BCN Digital Signage

Silja Symphony & Serenade

Kaikki mitä näet voi olla sinun

Symhony ja Serenade sisarlaivat ovat käytännössä merellä seilaavia ostos- ja viihdekeskuksia. Erona maissa oleviin keskuksiin on vain se, että asiakkaat viihtyvät laivoilla pidempään ja odottavat näin monipuolisempia palveluja.

Craneworks toteutti Tallink Silja Symphony -risteilyaluksen uudistuksen yhteydessä laajan ja monipuolisen Digital Signage ja Wayfinding -toteutuksen, johon kuuluu yhteensä yli 190 erikokoista infonäyttöä. Näiden joukossa on mm. neljä suurta videoseinää, mittava määrä mainosnäyttöjä, useita kosketustoiminnoilla varustettuja Wayfinding-opastusnäyttöjä, pelinäyttöjä lapsille sekä hinnasto- ja menunäyttöjä. 

Aiemmin remontoidun sisarlaivan Silja Serenaden infonäyttökonseptin lisäksi toteutimme Symphonylle myös uusia kohteita, muun muassa Sushi & Companyn menunäytöt, Silja Landin lasten pelinäytöt, kolme infototeemia ja 80" infonäytön Promenaden varrella olevien liikkeiden ja ravintoloiden eteen, sekä Atlantis Palace -yökerhon näytöt. Koko järjestelmää voidaan päivittää ja ohjata sekä laivan sisältä, että maista käsin. Näyttöjen sisällöt ovat siis päivitettävissä aina tarpeen vaatiessa, ajasta ja paikasta riippumatta.

Asiakas
Tallink Silja Oy
Paikka
Risteilyalukset Silja Symphony ja Serenade, Itämeri
Tuotteet ja palvelut
BCN Digital Signage & Dynamic Wayfinding, videoseiniä, menunäyttöjä, infototeemeja

Laivan täydeltä näyttöjä

Craneworks toteutti Tallink Silja Serenade -risteilyaluksen uudistuksen yhteydessä laajan ja monipuolisen Digital Signage- ja Wayfinding-toteutuksen, johon kuuluu yhteensä 124 erikokoista infonäyttöä. Näiden joukossa on neljä suurta videoseinää, mittava määrä mainosnäyttöjä, hinnastonäyttöjä, useita kosketustoiminnoilla varustettuja Wayfinding-opastusnäyttöjä ja pelinäyttöjä lapsille. Tax Free Superstoren näytöt kampanjoivat eri tavarantoimittajien tuoteuutuuksista helposti päivitettävien mainospohjien avulla. Grande Buffetin Buffet sign -näytöt informoivat buffet-saarekkeiden tarjonnasta, joka muuttuu jokaisella kattauksella aamusta iltaan. Eri ravintoloiden ja kylpyläosaston näytöt toimivat yhdistettyinä menu- ja mainosnäyttöinä ympäri laivaa. Koko järjestelmää voidaan päivittää ja ohjata sekä laivan sisältä että maista käsin. Näyttöjen sisällöt ovat siis päivitettävissä aina tarpeen vaatiessa, ajasta ja paikasta riippumatta. Tallink Silja muutti kerralla laivan sisäisen mainostamisen ja informaation välityksen digitaaliseksi. Siitä on seurannut hyviä tuloksia kasvaneina myyntilukuina ja lisääntyneinä osallistujamäärinä laivan eri tapahtumissa.

Promenade Videoseinä

Promenaden 3x3 videoseinä on sen oman mediasoittimen lisäksi yhdistetty myös Atlantis Palace -yökerhon sisällä olevaan monikamerajärjestelmään. Esitysten alkaessa voidaan livekuvaa ohjata videoseinälle ja näin houkutella Promenadelta asiakkaita yökerhon puolelle. Kamerajärjestelmä palvelee myös Atlantis Palace -yökerhossa olevia infonäyttöjä, joille voidaan ajaa mainoksia ja tarjouksia, sekä näyttää esiintymislavan tapahtumia paikoissa, joista ei muuten ole näkyvyyttä esiintymislavalle.

BCN Dynamic Wayfinding

BCN Dynamic Wayfinding -näytöt toimivat koko laivan keskitettynä interaktiivisena karttaopasteena. Laivan kaikki 12 kerrosta ovat selattavissa, pyöriteltävissä ja zoomattavissa kolmiuloitteisina karttoina. Wayfinding-palvelu opastaa asiakkaita interaktiivisesti niin palvelujen äärelle, kuin hytteihin sekä välittää tietoa laivan tapahtumista. Wayfinding-palvelu laskee aina lyhimmän reitin haluttuun kohteeseen, huomioiden vain kulloinkin voimassaolevat reitit laskennassa. Esimerkiksi rikkoontunut hissi voidaan merkitä järjestelmässä huoltotilaan, jolloin sen kautta ei opasteta. Järjestelmä sisältää myös tiedot laivan tiloista ja tapahtumista sekä opastaa asiakkaita seitsemällä eri kielellä.

Menunäytöt

Laivoilla on useita menunäyttöjä, joita voidaan päivittää template -pohjaisesti helposti BCN -järjestelmästä. Jotkut menunäytöistä ovat passiivisia ja toiset kosketuksella ohjattavia.

Silja Land -leikkimaailma

Uudistettu Siljaland on paikka jossa lapset viihtyvät turvallisessa ympäristössä ja voivat pelata erillaisia pelejä ja leikkejä. Alueella sijaitseva jätskibaari takaa myös sen että lapset viihtyvät samalla kun aikuisille jää aikaa shoppailla ja nautiskella laivan muusta tarjonnasta.

Videoseinät

Laivat ovat täynnä erilaisia ja erikokoisia videoseiniä. Promenaden 3x3 videoseinä on sen oman mediasoittimen lisäksi yhdistetty myös Atlantis Palace -yökerhon sisällä olevaan monikamerajärjestelmään. Esitysten alkaessa voidaan livekuvaa ohjata videoseinälle ja näin houkutella Promenadelta asiakkaita yökerhon puolelle. Kamerajärjestelmä palvelee myös Atlantis Palace -yökerhossa olevia infonäyttöjä, joille voidaan ajaa mainoksia ja tarjouksia, sekä näyttää esiintymislavan tapahtumia paikoissa, joista ei muuten ole näkyvyyttä esiintymislavalle.

Reaaliaikaiset muutokset

BCN -järjestelmän operointi on mahdollista, sekä maista, että suoraan laivalta. Sisältö ja kampanjat valmistellaan maissa, mutta Craneworksin räätälöimä laivakohtainen site-server -järjestelmä mahdollistaa myös nopean reagoinnin ja muutokset laivalta käsin vaikka verkkoyhteys pääserverille maihin olisikin hetkittäin poikki. Näin järjestelmä on aina käyttökelpoinen ja muutokset ovat jatkuvasti mahdollisia.

Ostoskeskukset

Craneworks operoi Suomen tärkeimmät kauppakeskukset

Suurin osa Suomen suurimmista kauppakeskuksista on tehnyt oikean valinnan ja valinnut Craneworksin edistyksellisimmät tuotteet ja palvelut. Craneworks on toteuttanut erillaisa ratkaisuja yli 30 suomalaiseen kaupakeskukseen joista osa on valinnut Cranen pääyhteistyökumppanikseen

Kauppakeskus Kamppi

Helsingin sydämessä sykkii digitaalisuus

Kampin kauppakeskus sai ensimmäisenä maailmassa käyttöönsä 2.0 version Craneworksin BCN Dynamic Wayfindingista. Pieteetillä asiakkaan kanssa suunniteltu käyttöliittymä on raikkaan näköinen ja tarjoaa aiempaa paremman käyttökokemuksen. 

Toimiva opastus on erittäin merkityksellinen Kampin kauppakeskuksessa, jossa hahmottamista hankaloittaa useat eri tasot, kerrokset ja jopa rakennukset, jotka keskukseen yhdistyvät. Keskuksessa vierailee vuosittain yli 40 miljoonaa kävijää, joten järjestelmän on palveltava myös hyvin erilaisia käyttötarpeita ja useilla eri kielillä.

Kehitimme myös Kampille uuden menuaplikaation, jonka avulla Kampin asiakkaat voivat selata uudistetun viidennen kerroksen Kortteliravintoloiden tarjontaa. Menuapplikaatiolla varustettu kosketusnäyttö sijaitsee E-tasolla, Korttelin sisäänkäyntihissin yhteydessä ja huokuttelee ihmisiä syömään 5. kerrokseen.

Asiakas
Kauppakeskus Kamppi / CBRE
Paikka
Kauppakeskus Kamppi, Helsinki
Tuotteet ja palvelut
BCN Digital Signage + BCN Dynamic Wayfinding 2.0

Käyttömukavuutta

Uuden Wayfinding 2.0 version käyttöliittymään lisättiin kustomoitavissa oleva etusivu, josta asiakas löytää helposti ja nopeasti etsimänsä avainsanojen avulla.

Uusi kartta

Aktiivinen kosketusalue optimoitiin tekemään selaamisesta vaivatonta. Kehitystyössä otettiin huomioon myös kartan toiminnallisuuksien parantaminen. Esimerkiksi 3D-renderöintiä optimoitiin maksimitehoihin, joka tekee kartan liikuttelusta ja reitityksestä viiveetöntä.

Uudet laitteet

Kampin 23 näyttötoteemin vaihdettiin uudet mediasoittimet ja modernimpi touchsensoritekniikka. Vanhojen näyttötoteemien päivittämisen lisäksi Kamppiin lisättiin kolme uutta seinämallista kosketusnäyttöä laajentamaan järjestelmän käyttömahdollisuuksia.

Citycenter

Eksyksissä ison kirkon keskustassa?

50 vuoden kunnioitettavaan ikään ehtinyt Makkaratalon kauppakeskus Citycenter uudisti DS-ilmeensä yhteistyössä Craneworksin kanssa keväällä 2016. Kauppakeskuksen vanhat massiiviset toteemit purettiin ja tilalle asennettiin 12 kappaletta Ultra Slim 55” –kosketusnäyttötoteemeja, sekä kolme ulkototeemia.

Toteemit sijoitettiin keskeisille paikoille niin kauppakeskuksen sisällä, Saarisen pihalla kuin asematunnelinkin puolella. Lisäksi kauppakeskuksen vanhat näytöt otettiin hyötykäyttöön ja niistä rakennettiin Keskuskadun sisäänkäynnin yhteydessä olevaan marmoriseinään 3x3 videoseinä.

Citycenter otti käyttöön myös Craneworksin BCN Dynamic Wayfinding –opastejärjestelmän, palvelemaan kauppakeskuksen asiakkaita löytämään etsimänsä liikkeet ja sijainnit. Wayfinding käyttöliittymän graafinen ilme noudattaa Citycenterin kaupunkilaishenkeä väreineen ja vuosirenkaineen. Reitityksen lisäksi järjestelmä näyttää myös julkisen liikenteen aikatauluja ja opastaa asiakkaan oikealle pysäkille.

Asiakas
Citycenter / Sponda Oyj
Paikka
Citycenter (Makkaratalo), Helsinki
Tuotteet ja palvelut
BCN Digital Signage, BCN Dynamic Wayfinding, touch-toteemit, erikoiskampanjat

Kauppakeskus Itis

Pohjoismaiden suurimmassa kauppakeskuksessa navigoidaan Dynamic Wayfindingilla

Vuonna 2018 päivitimme Itiksen Dynamic Wayfindingin järjestelmän uuteen 2.0 versioon.

Craneworks päivitti Itiksen digitaalista ilmettä toimittamalla ja asentamalla kauppakeskukseen kolme upeaa LED-näyttöä joulukuussa 2015. Kauppakeskuksen keskusaukiolle asennettiin huomiota herättävä suuri yli 28m2 LED-taulu.

Syksyllä 2013 toimitimme kauppakeskus Itikselle viisi kosketusnäyttötoteemia käsittävän mainonta-, informointi- ja opastusratkaisun. Toimitimme niin laitteiston, asennukset kuin Digital Signage -ohjelmiston. Myös toteemien karttaopastepalvelu päivitettiin keväällä 2018 Craneworksin BCN Dynamic Wayfinding 2.0 -järjestelmään.

Kesällä 2018 asensimme myös uuden kaksipuoleisen katosta roikkuvan LED taulun keskelle bulevardia.

Asiakas
Kauppakeskus Itis / wereldhave
Paikka
Itäkeskus, Helsinki
Tuotteet ja palvelut
5 × LED-näytöt, BCN Digital Signage,
Dynamic Wayfinding

Ratina

Tampereen suurin kauppakeskus Ratina on kaikkien yhteinen urbaani kohtaamispaikka kaupungin ytimessä. Valovoimainen yhdistelmä muotia, herkuttelua, päivittäisostoksia, sisustusta sekä kauneus- ja terveyspalveluita. Yli 100 liikettä ja palvelua kaupungin parhaalla paikalla. Toimitimme Ratinaan 12 kpl Kosketusnäyttötoteemeja wayfindingkäyttöön ja asensimme JC Decauxin 70" ja 80" mainosnäyttötotemeeja.

Redi

Redi kauppakeskus valmistuu syksyllä 2018 Helsingin Kalasatamaan. Craneworks on solminut sopimuksen 10 LED-taulun toimittamisesta Redille. 5 kappaletta niistä sijoitetaan Redin julkisivuun ja 5 LED-taulua sisätiloihin.

Sokos Jyväskylä

Toteutimme kesällä 2017 Sokos Jyväskylän ja Sokos kauppakeskuksen Digital Signage –suunnittelun ja asennuksen. Jyväskylän keskeisellä paikalla sijaitsevaan Sokos -tavarataloon ja kauppakeskukseen asennettiin 55-75” kokoisia näyttöjä ja kävelykadun puoleiseen ikkunaan asennettiin näyttävä, erikoiskirkas 75” ikkunanäyttö ja sisäänkäyntiin 2 kpl 55" erikoiskirkkaita ulkonäyttöjä

Kaari

Craneworks toimitti syksyllä 2013 HOK:in Kannelmäkeen avattuun uuteen kauppakeskus Kaareen koko kauppakeskuksen sisä- ja ulkonäytöt kattavan BCN Digital Signage- ja BCN Dynamic Wayfinding -ohjelmistoratkaisun, jolla kauppakeskus voi mainostaa, opastaa ja informoida asiakkaitaan uudella, modernilla tavalla. 

Järjestelmä kattaa sekä kauppakeskuksen yleiset tilat, ravintolamaailman, Sokoksen, että myös useita sisä- ja ulko-LED näyttöjä. Kauppakeskuksen henkilökunta operoi itse omia info- ja mainosisältöjään. Mainostilan myymisestä järjestelmään ulkopuolisille hoitaa Clear Channel Suomi. 

Kaaren kosketusnäyttötoteemeissa on ensimmäisenä kauppakeskuksena Suomessa otettu käyttöön läsnäolosensori, joka vaihtaa mainosnäytön automaattisesti karttaopastenäytöksi, kun asiakas lähestyy näyttöä.

Iso Omena

Craneworks on vuosien varrella toiminut Isossa Omenassa useiden eri Digital Signage -järjestelmien kanssa. Nykyisistä järjestelmistä olemme mm. asentaneet JC Decauxin mainostoteemit ja myös olleet mukana asentamassa ja konsultoimassa Clear Channelin sisä LED näytön asennuksessa.

Dixi

Craneworks toimitti ja asensi käyttökuntoon kesän 2015 aikana uudet erityisohuet kosketusnäyttötoteemit, sekä BCN Digital Signage -ratkaisun kauppakeskus Dixin ensimmäisessä vaiheessa rakennettuihin tiloihin Vantaan Tikkurilaan. Toimitettu järjestelmä on käytössä mainospintana ja tarvittaessa interaktiivisena kosketusnäyttönä.

Hansa

Craneworks toimitti ja asensi käyttökuntoon kesän 2014 aikana uudet erityisohuet kosketusnäyttötoteemit, sekä BCN Digital Sigange- ja BCN Wayfinding -ratkaisun kauppakeskus Hansan tiloihin, Hansatorilla, Turun ydinkeskustassa. Toimitettu järjestelmä toimii sekä mainospintana että interaktiivisena kosketusnäyttöopasteena.

Uusi BCN Wayfinding -karttapalvelu integroitiin myös Hansan omalle web-sivustolle. Näin Wayfinding-palvelu opastaa asiakkaita myös omien mobiilipäätelaitteiden kautta.

Willa

Suomen seitsemänneksi suurin kauppakeskus Hyvinkään Willa uudisti digitaalisen ilmeensä yhdessä Craneworksin kanssa. Craneworksilta tilattiin BCN Dynamic Wayfinding opastusjärjestelmä kuuteen digitaaliseen mediakioskiin. Moderni digitaalinen opastus palvelee nyt asiakkaita Hyvinkään keskustassa Willantorin molemmin puolin. Hanke toteutettiin keväällä 2018.

Dubai Mall

Craneworks toimitti Emaarin omistamalle maailman suurimalle ostoskeskukselle 25 kappaletta 2-puoleisia infonäyttötoteemeja, jotka oli räätälöity ja valmistettu Emaarin erikoistarpeiden mukaisesti.

Domina

Latvialainen kauppakeskus Domina, sijaitsee Riikassa Latvian pääkaupungissa. Domina valitsi Craneworksin BCN Dynamic Wayfinding -järjestelmän kauppakeskuksen digitaaliseksi info- ja opastusjärjestelmäksi. Toteutus tehtiin yhteistyössä Clear Channel Latvian kanssa.

Veturi

Toteutimme vuonna 2012 infonäyttöratkaisun Kouvolassa sijaitsevaan Kauppakeskus Veturiin. Ratkaisussa kosketusnäytöt integroitiin kauppakeskuksen isoihin sisäopastetoteemeihin, joiden alareunassa mainosnäytöt sijaitsevat. Craneworks toimitti laitteiston, asennukset ja Digital Signage -ohjelmiston. Kauppakeskus Veturin omistaa Kesko ja mainosaikaa näytöille myy Clear Channel Suomi.

Woluwe

Brysselissä, Belgiassa sijaitseva ostoskeskus Woluwe valitsi Craneworksin BCN Digital Signage ja Dynamic Wayfinding -järjestelmät kauppakeskuksen Digitaaliseksi mainostus, info- ja opastusjärjestelmäksi.

Digitaalinen ulkomainonta

Vahva ROI mainosmyynnillä

Maailman suurimmat ulkomainostusyhtiöt ovat valinneet Craneworksin edistyksellisimmät tuotteet ja palvelut. Craneworks on toteuttanut erilaisia Digitaalisia ratkaisuja yli 30 suomalaiseen kauppakeskukseen yhteistyössä johtavien ulkomainostajien kanssa.

Ulkomainonta maksaa viulut ja tuottaa mittavia tuloja

Ulkomainostus on vahvasti Craneworksin DNA:ssa. Olemme kehittäneet osaamistamme, ohjelmistojamme ja prosessejamme vastaamaan ulkomainostajien laaja-alaisia ja jatkuvasti muuttuvia tarpeita. Yhdessä parhaiden kumppaneidemme kanssa pystymme muuttamaan Digital Signage projektisi investoinnista erittäin kannattavaksi tulovirraksi. Mediatilan jakaminen ulkomainostajan kanssa tuo mittavia tuottoja mainostamisen kautta.

Asiakas
Clear Channel Finland, JC Decaux Finland, Mediateko, Clear Channel Latvia
Paikka
Suomi ja Balttia
Tuotteet ja palvelut
BCN Digital Signage, BCN Dynamic Wayfinding, Videoseinät, Infomonitorit, touchtoteemit, LED-seinät, erikoistoteutukset, asennus, huolto, ylläpito

Clear Channel Finland

Olemme tehneet yhteistyötä Clear Channel Finlandin kanssa Digitaalisten pintojen osalta vuodesta 2006 saakka. Clearin kaikki ensimmäiset digitaaliset toteutukset ovat meidän toteuttamia. Olemme asentaneet Clearille Sekä Down Town Digital ulkonäyttöverkostoa, LED-tauluja, Sisänäyttöjä, Infototeemeja, videoseiniä ja myös huoltaneet ja ylläpitäneet heidän DS-verkostoaan vuosien ajan. Lisäksi olemme vuosien varrella toteuttaneet mittavan määrän erilaisia erikoiskampanjoita yhdessä Clearin ja heidän asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

JC Decaux

Olemme asentaneet JC Decauxin kauppakeskusverkoston 70" ja 80" infonäytöt ympäri Suomen kauppakeskuksia yhteensä 16 eri kauppakeskukseen ja asentaneet Helsingin Rautatientorin kompassitason superleveän LED-näytön. Asensimme myös Tampereen keskustaan Keväällä 2018 avautuneen Kauppakeskus Ratinan Digital Signage ja Wayfinding-toteutuksen yhteistyössä JCD:n kanssa.

Mediateko

Mediateko operoi lähes 40 eri Golf-keskusta ja myy niihin Digitaalista ulkomainontaa Craneworksin BCN järjestelmällä ympäri Suomea.

Clear Channel Latvia

Latvialainen kauppakeskus Domina, sijaitsee Riikassa Latvian pääkaupungissa. Domina valitsi Craneworksin BCN Dynamic Wayfinding -järjestelmän kauppakeskuksen digitaaliseksi info- ja opastusjärjestelmäksi. Toteutus tehtiin yhteistyössä paikallisen Clear Channel Latvian kanssa.

Helsinki-Vantaan lentoasema

Lähdön tunnelmaa

Craneworksin tuotteet löytyvät Helsinki-Vantaan lentokentältä useammasta paikkaa.

Helsinki-Vantaa lentoasema

Craneworks on suunnitellut ja asentanut Helsinki-Vantaan lentokentälle useita ”state-of-the-art” Digital Signage ratkaisuja. Helsinki-Vantaan kansainvälinen lentokenttä on sisäänkäynti Suomeen ja tärkeä solmukohta Aasian liikenteelle. Yli 40 000 matkustajaa näkee DS-näytöiltä tarjouksia ja informaatiota joka päivä. 

Ratkaisut on toteutettu yhteistyössä Clear Channelin, Finavian, Finnairin, HMS-hostin, Martelan, UPM-Plywoodin, Karelia-Upofloorin ja Fortumin kanssa.

‍Helsinki-Vantaa on äänestetty Pohjois-Euroopan parhaaksi lentoasemaksi 2018 SKYTRAX World Airport Awardseissa.

Asiakas
Finavia, Finnair, HSM-host,, Martela, UPM-Plywood, Karelia-Upofloor, Fortum
Paikka
Helsinki-Vantaan lentoasema
Tuotteet ja palvelut
BCN Digital Signage, Videoseinät, Infomonitorit, touchtoteemit, erikoistoteutukset

Finavia / T2 Videoseinät

Finavia on suomalainen lentoasemayhtiö, joka mahdollistaa sujuvat lentoyhteydet maailmalle koko maan kattavan lentoasemaverkostonsa kautta. Finavian ydinliiketoimintaa on lentoasemien operointi.

Olemme vuosien varrella toteuttaneet Finavialle monenlaisia Digital Signage toteutuksia, järjestelmäintegraatioita ja myös järjestelmien ylläpitoa. Yksi näyttävimmistä on T2 - Taxfree alueen ulkoseinässä olevat videoseinät, joista isompi 3x6 kokoinen superlevä videoseinä on hieno esimerkki. Videoseinää voidaan ajaa joko kahtena erillisenä 16/9 mainospintana tai yhtenä korkearesoluutioisena 4K pintana. Äänisuihkut mahdollistavat myös äänen käyttämisen osana elämystä.

Clear Channel videoseinä

Craneworks muutti Helsinki-Vantaan lentokentällä vanhanaikaisen ja staattisen mainospaikan dynaamiseksi Digital Signage video walliksi. Terminaali 2:ssa, lähtöportti 30:n lähellä sijaitseva video wall koostuu yhdeksästä Samsungin 55” full HD LCD -näytöstä.

Craneworks toteutti video wallin yhdessä Clear Channel Suomen kanssa keväällä 2015.

Arctic Bar videoseinä

Craneworks toimitti ja asensi Helsinki-Vantaan lentokentän Arctic Bariin HMS-hostille näyttävän videowallin keväällä 2015. Skandinaavisen drinkkibaarin ilmettä piristää nyt kuusi kappaletta 55" 16:9 full HD LCD -näyttöä. Videowall on huomiota herättävällä paikalla revontulia muistuttavalla valoseinällä Terminaali 2:ssa, portin 30 kohdalla toisessa kerroksessa. 

Videowallin lisäksi Arctic Barissa on myös kaksi näyttötoteemia, joista asiakkaat saavat ajankohtaista tietoa ravintolan tuotteista ja hinnoista.

Photo: FInavia

Pier Zero

HMS-hostin Pier Zero on eittämättä Helsinki-Vantaan lentoaseman näyttävin ravintola. Toimitimme sinne infonäyttöjä mainostamaan ravintolan tarjontaa.

Touch toteemit

Pilotoimme Finavian kanssa kahdella Touch -toteemilla yhdessä Futuricen kanssa Wayfindingin mahdollisuuksia lentokentällä. Futuricen tekemä terminaalikartta esitelee eri liikkeiden tarjontaa.

Nordic Kitchen

MHS Hostin Nordic Kitchen on terminaali 2 Non Schengen alueen yksi isoimmista ravintoloista ja tarjoaa pohjoismaisia makuelämyksiä moneen makuun. Craneworks toimitti ja asensi ravintolalle infonäyttöjä ja äänijärjestelmän.

Victoria's Secret

Ensimmäinen Suomen Victorias Secret myymälä Helsinki-Vantaan lentoasemalla sai pienen 2x2videowallin ja muutamia muita infonäyttöjä Craneworksin toimittamana.

Digitaalisuus herättää huomiota, edistää myyntiä ja erottaa tehokkaammin muiden kauppojen tarjonnasta.

Finnkino

Digital Signage

Suomen suurimman elokuvateatteriketjun, Finnkinon Digital Signage -järjestelmä on rakennettu, räätälöity ja ylläpidetty Craneworksin toimesta vuodesta 2006 lähtien. Aulakanava tarjoaa Finnkinon teattereissa oleskeleville asiakkaille mainontaa sekä elokuvatrailereita ja interaktiivisia elämyksiä uusista, tulevista elokuvista.

Craneworks on toteuttanut Finkinolle Digital Signage -järjestelmän, käsittäen: lipunmyyntinäytöt, videoseinät, erikoiskirkkaat LCD- ja LED -ikkunanäytöt, elokuvateatterien gatenäytöt (ovenpieli), tarjous- ja tuotemyyntinäytöt ja muut vuokrattavat mainospinnat ja touchtoteemit pelejä ja erikoiskampanjoita varten.

Iso osa päivittäisestä sisällöistä tuotetaan näytöille automaattisesti. BCN Digital Signage -järjestelmä on integroitu Finnkinon omiin taustajärjestelmiin. Kuopion Scala toimii vuonna 2012 pilottikohteena Finnkinon muiden teattereiden Digital Signage -toteutukselle.

Craneworks toteutti Finnkino Tennispalatsille mittavan DS-uudistuksen vuoden 2015 aikana. Digiremontin aikana Craneworks toimitti ja asensi Tennispalatsiin lähes sata Digital Signage -näyttöä, joiden joukossa myös videoseiniä, erikoiskirkkaita näyteikkunanäyttöjä ja LED näyttö näyteikkunaan. Tennispalatsin mainonta ja tiedotus hoituu Craneworksin BCN Digital Signage -sisällönhallintajärjestelmällä. Esimerkiksi elokuvien esitysajat ja -salit voidaan esittää asiakkaille helposti ja kootusti Craneworksin toteuttaman kustomoidun templaten avulla.

Craneworksin toimittama BCN Digital Sigange -järjestelmä on myös integroitu Finnkinon taustajärjestelmään niin, että suurin osa sisällöistä esitettään automaattisesti taustajärjestelmästä tulevien tietojen mukaisesti.

Asiakas
Finnkino
Paikka
Finnkinon elokuvateatterit: Tennispalatsi Helsinki, Scala Kuopio
Tuotteet ja palvelut
Sisänäyttöjä, videoseiniä, erikoiskirkkaita näyttöjä. LED-taulut, Infototeemit, BCN Digital Signage, BCN Template, BCN -integraatio 

Räjähtävää sisältöä isoilla ruuduilla

Finnkinon teatterit ovat täynnä erillaisia näyttöjä lähtien yksittäisistä näytöistä, näyttösarjoista aina isoihin videoseiniin, ja ulko- sekä ikkuna LED-näyttöihin. Erillaiset näyttöpinnat palvelevat asiakkaita erillaisissa rooleissa: asiakkaiden informoinnin, lipunmyynnin, tunnelman luomisen, oheistuotemyynnin, mediamyynnin että myös elokuvien levittäjien trailerointitarpeita tukien.

Esitysajat, paikkatilanne

Suurin osa Finnkinon näytöillä näytettävästä sisällöstä on automatisoitua. BCN-järjestelmämme HTML5-pohjaiset templatet eli sisältöpohjat on ohjelmoitu esittämään automaattisesti lippu- ja paikkatilanteet eri näytöksistä Finnkinon taustajärjestelmistä tulevan datan ohjaamana.

Myös tuotemainonta toteutetaan mainos-templateilla joista päivitetään vain tuote ja hintatietoja ja kuvia. Myös salien Gate -näyttöjen alkava elokuva ja seuraava elokuva -tiedot päivittyvät automaattisesti. Sisällön automaatio säästää huomattavasti työtunteja sisällön hallinnassa.

Touch näyttötoteemit

Toimitimme kevään 2017 aikana myös 65” kosketusnäyttötoteemeja jokaiseen Finnkinon teatteriin. Toteemit on varustettu Kinect -kameroilla ja äänisuihkuilla, sekä läheisyydentunnistussensoreilla.

Toteemit toimivat alustana erillaisille interaktiivisille erikoiskampanjoille joissa levittäjät ja mainostajat voivat promotoida omia tuotteitaan ja elokuviaan.

Kinect -kamerat tekevät myös yleisön laskentaa, joka tuottaa Finnkinolle tärkeää dataa yleisömääristä, ikäjakaumista ja sukupuolijakaumista eri aikoihin päivästä ja viikosta. Näin mainontaa voidaan kohdentaa huomattavasti tarkemmin.

Kulttuuri-instituutiot

Elämyksiä, informaatiota

Craneworksin Digital Signage ja Wayfinding -ratkaisut sopivat hienosti taiteen esittämiseen, sekä taide- ja kulttuuri-instituutioiden informatiivisiin tarkoituksiin. -- Kivat kapulakielet!

Helsinki Art Museum, HAM

Helsingin taidemuseo HAM on loistava esimerkki Digital Signagen luovista käyttömahdollisuuksista. Museokaupan kolmesta allekkain sijoitetusta 55” näytöstä rakennetut HAM-kirjaimet toimivat digitaalisena sisustuselementtinä. Lipunmyynnin yhteydessä on museon toinen digitaalinen "wow-elämys" - liikkuvaa kuvaa projisoituna läpinäkyvään seinään. Museon ulkopuolella sijaitseva ulkototeemi puolestaan toimii museon viestinnän välineenä, mainostaen muun muassa näyttelyitä, ilmaispäiviä ja aukioloaikoja. 

Craneworks on suunnitellut toteutuksen yhdessä Helsingin taidemuseon kanssa. HAM:n digitaalisten ratkaisujen sisältöä ja kampanjoita hallitaan Craneworksin BCN DS -järjestelmän kautta. Asennuksista vastasi niin ikään Craneworks.

HAM:lla on ensimmäisenä Suomessa käytössään näyttävä 75” kaksipuoleinen Infinituksen ulkototeemi. Sen näytöt ovat erikoiskirkkaat, joten kuva näkyy ja näyttää hyvältä säällä kuin säällä. Toteemin koko, kuvanlaatu ja keskeinen sijainti takaavat HAM:n kampanjoille hyvän näkyvyyden.

Helsingin kaupunginmuseo

Craneworks toimitti Helsingin kaupunginmuseolle Digital Signage -ratkaisun uuteen museon toimitilaan toukokuussa 2016 Senaatintorin kulmille. Museo viestittää asiakkailleen näyttelyistä, museon tarjonnasta ja lisäksi yleistietoa Helsingin tapahtumista. Näyttöjä on sijoitettu asiakaspalvelupisteen läheisyyteen sekä museokauppaan. Näyttöjen lokaatiot suunniteltiin remontin yhteydessä ja ne sijoitettiin erikoiskotelohin museon uuden ilmeen mukaisesti. Keväällä 2017 järjestelmää laajennettiin Hakasalmen Huvilalle 

Ateneum

Craneworks toteutti vuosina 2013-2014 kahdessa eri vaiheessa taidemuseo Ateneumille Digital Signage -järjestelmän sisä- ja ulkokäyttöön. Ulkoratkaisu koostuu kolmesta erikoiskirkkaasta ulkonäyttötoteemista, joilla viestitään ohikulkijoille Ateneumin tarjonnasta. Toteemit sijaitsevat museorakennuksen molemmin puolin.

Sisäpuolen Digital Signage -ratkaisu käsittää videoseinän ja useita yksittäisiä infonäyttöjä sekä kosketusnäyttöjä lipunmyyntipisteen yhteydessä.

Kiasma

Suomen ja lähialueiden johtava nykytaidemuseo Kiasma on nyt moderni myös digitaalisen viestinnän saralla, kun Craneworks toteutti museolle Digital Signage -järjestelmän keväällä 2015. Järjestelmään kuuluu niin sisä- kuin ulkonäyttöjä. 

Museon sisäänkäynnin viereiselle ulkoseinälle sijoitetut kaksi erikoiskirkasta Digital Signage -ammattinäyttöä herättävät ohikulkijoiden ja museovierailijoiden huomion. Näytöillä esitetään informaatiota museon aukioloajoista, näyttelyistä ja tapahtumista.

Sinebrychoffin taidemuseo

Digital Signage sopeutuu saumattomasti myös vanhaan ja arvokkaaseen ympäristöön. Sinebrychoffin taidemuseo otti käyttöönsä Craneworksin BCN Digital Signage -järjestelmän keväällä 2015 ehostamaan tiedotustaan. Järjestelmään kuuluu kaksi 24/7 ammattinäyttöä, yksi ulkona ja toinen sisällä. 

Sisäänkäynnin vieressä kivipaaden päällä seisova erikoiskirkas ulkonäyttö viestii ohikulkijoille museon näyttelyistä, aukioloajoista ja tapahtumista.

LähiTapiola

Vakuuttavia toteutuksia

Craneworksin Digital Signage-ratkaisu on käytössä LähiTapiolan kahdessa pääkonttorissa ja laajassa toimipalveluverkossa. Myymäläkonseptien päivityksen aikana näyttöjä suunniteltiin ja sijoitettiin ikkunoihin sekä asiakasodotustiloihin.

Informatiiviset Digital Signage -näytöt kiinnittävät asiakkaiden huomion tarjoten viihdettä ja tietoa LähiTapiolan tuotteista sekä palveluista. 

Iso Omenan laajennuksen yhteydessä Craneworks toimitti LähiTapiolan lippulaivamyymälään suuren ikkunanäytön, neuvottelutilojen näytöt, suuren videoseinän sekä kuudesta erillisestä näytöstä koostuvan ”Elämän Turva” -konseptinäytöt. 

Keväällä 2018 Craneworks toimitti Turun Elämän Turva -toimiston julkisten tilojen asiakasnäytöt – erikoiskirkkaat ikkunanäytöt sekä videoseinän.

Finnair

Operational Control Center (OCC)

Digital Signage on omiaan myös teollisuuden käytössä

Craneworks räätälöi Finnairin uuteen Operational Control Centeriin (OCC) uudenlaisen Digital Signage- / valvontakeskusratkaisun, jolla OCC:n henkilökunta voi seurata yhtäaikaisesti rinnakkain useita eri tietolähteitä isolla 2x4-videoseinällä, sekä erillisillä yksittäisillä infonäytöillä.

Järjestelmän takana on iPad-ohjattava matriisi-/skaalainratkaisu ja erikoistarpeisiin räätälöity Craneworksin oma BCN Digital Signage -järjestelmä, joilla OCC:n työntekijät voivat valita erilaisiin valvontatilanteisiin sopivat seurattavat ohjelmanlähteet tarkasteltavaksi eri näytöille videoseinällä. 

Craneworks teki OCC-projektiin integraatioita useisiin eri informaatiolähteisiin. Näitä ovat muun muassa Finnairin Twitter-syöte, lentotiedot, Finavian kamerat lentokentällä, kansainväliset uutiskanavat, tapahtumatiedotuskanavat, laivaston tilanäytöt, lähtevät ja saapuvat lennot jne.

Terveystalo

Uudisti markkinointikampanjointia
ja loi digitaalisia viestintäkanavia

Craneworks toteutti vuosina 2013–2014 Terveystalon digitaalisen mainos- ja viestintäkanavan kahteentoista eri kaupunkiin ympäri Suomea. Kattavalla viestintäkanavalla Terveystalo voi joustavasti julkaista omia tiedotteitaan, sekä omia ja yhteistyökumppaneidensa mainoksia asiakastiloissa. Vuonna 2017–2018 Terveystalo tilasi Craneworksiltä uusiin toimipisteisiinsä DS-näyttöjä. Näyttöjä sijoitettiin pääkaupunkiseudun toimipisteisiin yhteensä 16 kpl sekä Itä- ja Keski-Suomen toimipaikkoihin 11 kpl. Hankkeen tavoitteena oli yhtenäistää sekä uudistaa markkinointikampanjoita sekä avata digitaalisia viestintäkanavia kattavammin eri yksiköihin. Järjestelmää hallinnoidaan keskitetysti Helsingin päätoimipisteestä. Järjestelmän myötä yksiköiden on mahdollista tuottaa myös omaa sisältöä DS-kanaville.  

Muita asiakkaitamme

SRV

Kauppakeskus Redin rakentamisen alkuvaiheessa SRV:n rakennustyömaan tiedotus päivitettiin digitaaliseen formaattiin. 

Craneworksin DS-järjestelmän avulla työmaa reagoi nopeasti sääolosuhteisiin, tiedottaa turvallisuusasioista sekä tarvittaessa mainostaa työmaan ruokalan päivän tarjontaa. Craneworks on myös toimittanut SRV:n pääkonttorin DS-järjestelmän sisäistä viestintää varten.

Aurinkomatkat

Craneworks suunnitteli ja toteutti vuonna 2012 Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab:n Digital Signage -toteutuksen. DS-näytöt asennettiin osana sisustusta asiakkaiden odotustiloihin useissa ei toimipisteissä. 

Tavallisen matkakohdemainonnan lisäksi ohjelmoimme järjestelmään dynaamisesti päivittyvää sisältöä, jossa Aurinkomatkojen websivustolla päivittyvät äkkilähdöt ja hotellitarjoukset esitetään ajantasaisesti myös Digital Signage -näytöillä eri toimipisteissä.

Tieto

Tiedon uuden Keilaniemen pääkonttorin tavoite on luoda paras mahdollinen ympäristö innovoinnille ja startup-asenteelle tukien yhteisöllisiä ja joustavia työskentelytapoja.

Craneworks toimittami uusiin toimitiloihin DS-järjestelmän.

Bio Rex

Craneworksin Digital Signage -järjestelmä on käytössä Biorexin elokuvateattereissa Espoossa, Kajaanissa, Porvoossa ja Hämeenlinnassa jossa se tarjoaa elokuvan ystäville modernin tavan nauttia elokuvatrailereista ja tuotemainoksista aulatiloissa.

PAF

PAF operoi peliliiketoimintaansa Tallink Siljan laivoilla ja Ahvenanmaalla omilla Casino-pelialueillaan. Craneworks on toimittanut näille alueille pelejä mainostavan Digital Signage järjestelmän ja erilasia template pohjaisia sisällöntuotantoratkaisuja.

Elenia

Energia-alan palvelutuottaja Elenia Oy tarjoaa asiakaspalvelua sähköverkko-, kaukolämpö- ja maakaasu- sekä sähkönmyyntiliiketoimintaan. 

Craneworks toimitti Elenian sisäiseen käyttöön Digital Signage järjestelmän, joka esittää työntekijöille tietoja Intrasta sekä ajankohtaisia tiedotteita.

DownTown Digital verkosto

Helsingissä, Tampereella, Lahdessa ja Jyväskylässä on kaksipuolisia DS-ulkonäyttöjä tärkeimmillä keskustan paikoilla. Nämä näyttötoteemit kiinnittävät huomion ja tarjoavat karttapalveluja sekä näyttävät mainoksia ohikulkijoille.

Jungle Juice Bar

Leijonan Luola -ohjelmasta julkisuuteen noussut Jungle Juice Bar -ketju valitsi Craneworksin BCN Digital Signage -palvelun myyntinsä vauhdittajaksi. 

Nopeasti laajentuva ketju toimii tällä hetkellä 11:ssä eri toimipisteessä Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Turussa, Tampereella, Lappeenrannassa ja Kuopiossa.

Clear Channel, Rautatientori

Toimitimme Clear Channelille 70" näyttötoteemeja Helsingin rautatieaseman sisätiloihin. Toteemit esittävät ulkomainontaa.

DesignTalo / DEM Group

Vuoden 2016 lopussa Craneworks toimitti DesignTalon DS-järjestelmän yhteistyössä Inmicsin kanssa. Vantaan Pakkalan toimipisteeseen asennettiin suuria 75’’ näyttöjä sekä pienempiä 55’’ näyttöjä neuvottelutiloihin. Craneworks BCN-järjestelmä on käytössä DesignTalossa muissakin toimipisteissä.

Keravan kirjasto

Keravan kirjasto otti käyttöönsä Craneworksin BCN Digital Signage järjestelmän. Toimitus sisälsi sisänäyttöjä, näyttötoteemeja ja erikoiskirkkaita ikkunanäyttöjä, joilla viestitään ohikulkijoille kirjaston tapahtumista.

Comptel

Comptel käyttää BCN Digital Signagea sisäisessä viestinnässään eri konttoreissa ympäri maailmaa. Toimipisteitä on mm: Suomessa, Italiassa, Bulgariassa, Intiassa, Englannissa, Arabiemiraateissa, Brasiliassa ja Malesiassa.

Asiakkaitamme

S-Ryhmä
HOK-Elanto
Arina
VBO
Keskimaa
Pirkanmaa
KSO
Maakunta
Hämeenmaa
Eepee
Eekoo
Keula
Tallink Silja
Tallink Grupp
JC Decaux
Finavia
Kamppi Center Investements
Clear Channel Finland
Clear Channel Latvia
Fazer
Finnkino
Aurinkomatkat
LähiTapiola
Sponda
Kesko
BioRex
PAF
HAM
Ateneum
Kiasma
Designmuseo
Designtalo/DEM Group
Tieto
Mediateko
Martela
Fortum
UPM Plywood
Kauppakeskukset:
Helsinki, Kamppi
Helsinki, Kaari
Helsinki, Citycenter
Helsinki, Itis
Helsinki, Arabia
Helsinki, Design Galleria
Helsinki, Columbus
Espoo, Iso Omena
Espoo, Sello
Espoo, Lippulaiva
Espoo, Espoontori
Vantaa, Myyrmanni
Tampere, Koskikeskus
Tampere, Duo
Turku, Hansa
Lahti, Trio
Jyväskylä, Forum
Pori, Iso-karhu
Lappenranta, Iso Kristiina
Lappeenranta, Galleria
Kouvola, kauppakeskus Veturi
Salo, Linjuri
Raiso, Mylly
Rovaniemi, Sampokeskus
Rovaniemi, Revontuli
Dubai Mall
Domina
Woluwe
Jungle Juice Bar
Suomen Terveystalo
Citycon
Finnair
Elenia
Comptel
Visma
Keravan kirjasto
Group
Digia
Turun messukeskus
Karelia-Upofloor
Eckerö Line
Media TV
OpusCapita
RGB Oy
DS-vuokraus ja erikoiskampanjat:
Toyota
Peugeot
Fonecta
European swimming championships 2011
Suomen Kansallisooppera
DNA
SPR
Microsoft
Sonera
Helsingin Sanomat
Carlsberg
Flow festival
Kansallisteatteri