Craneworld blog

/

4 syytä vaihtaa uudenlaiseen Digital Signage -järjestelmään

Digital Signagen (DS) merkitys vähittäiskaupan markkinoinnissa on tänä päivänä suurempi kuin koskaan. Se on asettanut uusia odotuksia myös näyttömarkkinointia pyörittäville DS-järjestelmille. Kehitys onkin ollut huimaa – Digital Signage on tehnyt hypyn uudelle aikakaudelle. Listasimme neljä tärkeintä syytä tarkistaa olisiko jo aika vaihtaa uudenlaiseen DS-järjestelmään.

1. Mainostajia kiinnostaa yleisöjesi huomio

Myymälätiloissa sijaitsevat näytöt tavoittavat yleisöjä, joista mainostajat ovat kiinnostuneita. Näytöistä kannattaa siis ottaa täysi hyöty irti ja myydä yleisöjen huomio mainostajille.

Uuden ajan DS-alusta pystyy muuntamaan yleisösi tulonlähteeksi konvertoimalla ne mainonnan kohderyhmiksi. Moderni alusta pitää huolen myös siitä, että oikeat yleisöt näkevät oikeat sisällöt oikeaan aikaan.

2. Kohdenna mainontaa yleisölähtöisesti

Perinteiset DS-järjestelmät on kehitetty omaan erityiseen käyttötarkoitukseensa, jossa mainonta on suunnattu massoille ja sisällöt ohjattu manuaalisesti. Verkkosovelluksista tutut sisältöjen personointi ja kohdennus eivät ole kuuluneet pakettiin.

Nyt on toisin. Uuden aikakauden DS-järjestelmää ovat olleet kehittämässä samat asiantuntijat, jotka kehittävät verkkosovelluksia. Se merkitsee, että järjestelmässä on verkkosovelluksista tuttu kyky kohdentaa sisältöjä algoritmisesti eri yleisöille niiden ominaisuuksien perusteella.

3. Ota mediamyynti omaan haltuun

Kun käytössäsi on oma alusta, jolla luot yleisöistä kohderyhmiä sekä hinnoittelet ja myyt niitä suoraan mainostajille, on mediamyynti omissa käsissäsi. Voit päättää kuinka paljon tarvitset työhön ulkoisia kumppaneita.

Myymälämedian ja out-of-home-median (OOH) myynti on perinteisesti ollut mediamyyntiyritysten käsissä, jolloin iso osa voitoista on valunut niille. Kun käytössäsi on oma järjestelmä, joka automatisoi välikäsien tekemän työn, voit itse valita haluamasi myyntikumppanin tai käyttää omia sisäisiä resursseja myymiseen.

4. Valmistaudu ohjelmalliseen myyntiin

Verkossa suurin osa mediasta myydään ohjelmallisesti, mikä tarkoittaa, että osto- ja myyntialustat hoitavat transaktiot automaattisesti. Myymälä- ja OOH-yleisöjen myynti eroaa monin tavoin verkkomediasta - eikä vähiten siksi, että kyseessä ei ole yksittäisen henkilön selaimen kautta käyttämä media. Diginäyttöjen ohjelmallinen mainonta onkin vasta alkamassa.

On kuitenkin varmaa, että suuri osa yleisöistä tullaan jatkossa myymään ohjelmallisesti, sillä sen edut ovat kiistattomat: "rajaton" kysyntä ja vertailukelpoisuus muihin kanaviin mainostajille.

Kannattaa siis varmistaa, että DS-järjestelmäsi toimii saumattomasti ohjelmallisen ekosysteemin kanssa, kun sen aika koittaa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää.

Kirjoitus pohjautuu Teemu Kurrin blogitekstiin Doohlabsin sivustolla.

Uusimpia artikkeleita