Craneworld blog

/

Uuden ajan Retail Media -verkosto

Aller Media, Craneworks ja Doohlabs yhdistivät voimansa kaupan median edistämiseksi

Aller Media, Craneworks ja Doohlabs ovat perustaneet yhteistyössä retail media -verkoston, johon voi liittyä toimijoita useilta eri toimialoilta kaupan alan ohella.

Tässä videosarjassa Aller Median Hannaleena Koskinen ja Sirpa Toivoniemi, joilla molemmilla on pitkä ura kaupan median parissa, keskustelevat Craneworksin Sami Käyhkön ja Doohlabsin Teemu Kurrin kanssa retail median nykytilasta, tulevaisuudesta ja siitä minkälaisia kyvykkyyksiä yhteistyömme eri toimijoille mahdollistaa.

Sarjan jokainen osa syventyy tiettyihin kaupan median osa-alueisiin.

Osa 1: Mikä on uuden ajan retail media -verkosto

Osa 2: Miten mukaan uuteen Craneworksin, Doohlabsin ja Aller Media Nordicin retail media - verkostoon?

Osa 3: Tulossa pian

---

Retail media -verkosto keskisuurille ja pienemmille toimijoille

Yritykset ovat yhdistäneet voimansa vauhdittaakseen kaupan median laajempaa omaksumista Suomessa ja helpottamaan mukaan lähtemistä myös kaupan alan keskisuurille ja pienemmille toimijoille sekä muille yrityksille, joiden yleisöt kiinnostavat mainostajia.

Retail Media -toiminnan käynnistäminen yksin vaatii merkittäviä panostuksia useilla eri osa-alueilla mediamyynnin organisoinnista teknisten valmiuksien rakentamiseen asti. Tämän yhteistyön mahdollistama verkosto tarjoaa yrityksille matalan kynnyksen mahdollisuuden lähteä kokeilemaan omien yleisöjensä kiinnostavuutta mainostajille ja selvittämään, minkälaista lisätuloa verkoston kautta on mahdollista saada.

Nyt esiteltävä yhteistyö kivijalan retail mediassa on kansainvälisessäkin tarkastelussa kehityksen kärjessä. Maailmalla - erityisesti Yhdysvalloissa - on jo olemassa muutamia samankaltaisia in-store retail media -verkostoja, mutta ne keskittyvät yleensä tietyn alueen toimijoihin, esimerkiksi convenienence store -ketjuihin. Tähän kotimaiseen verkostoon voi liittyä kaupan ketjujen ohella myös perinteisen kaupan reuna-alueilla olevia toimialoja ja muita sellaisia toimijoita, joilla on sellaisia yleisöjä, joita mainostajat haluavat tavoittaa. Aller Median kyvykkyys rakentaa asiakkaille monikanavaisia kampanjoita tavoittamaan kuluttajia ostopolun eri vaiheessa, parantaa tavoittavuutta entisestään.

Katso sarjan muut osat

Osa 1: Mikä on uuden ajan retail media -verkosto

Osa 2: Miten mukaan uuteen Craneworksin, Doohlabsin ja Aller Media Nordicin retail media - verkostoon?

Osa 3: tulossa pian

---

Aller Media Nordic on yli 150 vuotias pohjoismainen media- ja markkinointiyhtiö joka edustaa yli 60 johtavaa mediabrändiä ja tavoittaa yli puolet pohjoismaisista naisista. Lisätietoja Allerista.

Craneworks on Suomen johtava ja suurin Digital Signage -alan yritys, jonka erikoisosaamista ovat kaupan median verkostot ja aistivaikuttaminen. Kotisivulle.

Doohlabs on kehittynyt in-store retail media ohjelmistoalusta, jonka avulla kauppa ja media voivat rakentaa omat retail media -verkostonsa ja monetisoida yleisöt mainostajien käyttöön. Lisää Doohlabsista.

Uusimpia artikkeleita