Videosarjasta julkaistaan myöhemmin osat 2 ja 3. Sarjan jokainen osa syventyy tiettyihin kaupan median osa-alueisiin. Linkit niihin tulevat löytymään mm. tältä sivulta.
---
Retail media -verkosto keskisuurille ja pienemmille toimijoille
Yritykset ovat yhdistäneet voimansa vauhdittaakseen kaupan median laajempaa omaksumista Suomessa ja helpottamaan mukaan lähtemistä myös kaupan alan keskisuurille ja pienemmille toimijoille sekä muille yrityksille, joiden yleisöt kiinnostavat mainostajia.
Retail Media -toiminnan käynnistäminen yksin vaatii merkittäviä panostuksia useilla eri osa-alueilla mediamyynnin organisoinnista teknisten valmiuksien rakentamiseen asti. Tämän yhteistyön mahdollistama verkosto tarjoaa yrityksille matalan kynnyksen mahdollisuuden lähteä kokeilemaan omien yleisöjensä kiinnostavuutta mainostajille ja selvittämään, minkälaista lisätuloa verkoston kautta on mahdollista saada.
Nyt esiteltävä yhteistyö kivijalan retail mediassa on kansainvälisessäkin tarkastelussa kehityksen kärjessä. Maailmalla - erityisesti Yhdysvalloissa - on jo olemassa muutamia samankaltaisia in-store retail media -verkostoja, mutta ne keskittyvät yleensä tietyn alueen toimijoihin, esimerkiksi convenienence store -ketjuihin. Tähän kotimaiseen verkostoon voi liittyä kaupan ketjujen ohella myös perinteisen kaupan reuna-alueilla olevia toimialoja ja muita sellaisia toimijoita, joilla on sellaisia yleisöjä, joita mainostajat haluavat tavoittaa. Aller Median kyvykkyys rakentaa asiakkaille monikanavaisia kampanjoita tavoittamaan kuluttajia ostopolun eri vaiheessa, parantaa tavoittavuutta entisestään.
---
Aller Medialla on Suomen myydyin ja tavoittavin aikakausmediakokonaisuus. Aller Media on myös merkittävä pohjoismainen mediatalo.
Craneworks on Suomen johtava digital signage -yritys. Se on erikoistunut kaupan median verkostojen rakentamiseen ja aistivaikuttimisen ratkaisuihin.
Doohlabs on in-store retail media alusta, jonka avulla kauppa ja media voivat monetisoida kivijalan yleisöjä.