CRANEWORKS
Helpdesk
Yhteys
EN
Craneworks in English
Ratkaisut
Kaupan media
Lisätuloa asiakasymmärryksellä mainostajilta
Aistimarkkinointi
Suora väylä ihmisen tunteiden ja mielikuvien maailmaan
Digital Signage
Diginäyttöjen info-, tiedotus- ja mainosjärjestelmä, jolla mainostat, opastat, informoit ja luot elämyksiä
Digital Signage Audio
Täyden palvelun äänimedia julkisiin ja kaupallisiin tiloihin
Dynamic Wayfinding
Digitaalinen opastusjärjestelmä julkisiin ja kaupallisiin tiloihin
Tuotteet
Aistikeskus
Valmiit ratkaisut kokonaisvaltaiseen aistivaikuttamiseen
Led-taulut
Saumatonta näkyvyyttä suurilla pinnoilla
Hand Sanitizer
Käsidesiautomaatti info- ja mainosnäytöllä
Sisänäytöt
Ammattikäyttöön tarkoitetut erikoisnäytöt sisätiloihin
Ikkunanäytöt
Erikoiskirkkaat 24/7/365-näytöt näyteikkunaan
Ulkonäytöt ja -toteemit
Ympärivuotiseen käyttöön haastavissakin olosuhteissa
Palvelut
Digital Signage -auditointi ja Future-proof -arviointi
Ilmainen auditointi ja arviointi auttaa päättämään oman järjestelmän investoinneista ja kehityksestä
Sisällöntuotanto
Ketterä sisällöntuotannon partneri digitaalisiin kanaviin
Augmented Media
Mieleenpainuvin tapa aktivoida ja osallistaa yleisöjä
Ohjelmistot
Referenssit
Blogi
Yritys
Uutishuone
Tietoja yrityksestä
Helpdesk
Yhteys
EN
Craneworks in English
Craneworld Blog
Ajankohtaisia puheenvuoroja, tapahtumia, teknologiaa ja toteutuksia. Näyttävyyttä ja koskettavuutta. Tulevaisuus, joka näyttää hyvältä.
2.4.2024
Kaupan Media: Tehokas mainoskanava mainostajille
Kaupan media tarjoaa mainostajille tehokkaan tavan tavoittaa kohdeyleisönsä suoraan ostopäätöksen lähestyessä. Kautta linjan voidaan saavuttaa parempi ROI ja personoitua viestintää.
Aiempia artikkeleita
Näkökulma
13.3.2024
Kaupan median supervoimat ovat toimistojen ja brändien käytössä jo nyt
Kaupan media muuttaa markkinoinnin kenttää merkittävästi. Brändeille ja toimistoille se tarjoaa ennennäkemättömiä tapoja tavoittaa kuluttajat. Ehkäpä tehokkain kaupan median kanavista on kivijalan kaupan media.
6.2.2024
6 tapaa säilyttää kannattavuus kaupan median verkoston kasvaessa
Kivjalan kaupan median kysynnän kasvaessa vauhdilla kysynnän myötä, myös verkostot kasvavat nopeasti. Tässä kirjoituksessa listaamme 6 strategiaa, joilla tehdä se kannattavasti.
Sisältövinkkejä
Kaupan media
Kaupallista yleisösi mainostajille
Aistimarkkinointi
Suora väylä mielikuvien maailmaan
Auditointi
Selvitä ilmaiseksi verkostosi kehitystarpeet
lisää artikkeleita
6.2.2024
6 tapaa säilyttää kannattavuus kaupan median verkoston kasvaessa
Kivjalan kaupan median kysynnän kasvaessa vauhdilla kysynnän myötä, myös verkostot kasvavat nopeasti. Tässä kirjoituksessa listaamme 6 strategiaa, joilla tehdä se kannattavasti.
Näkökulma
18.1.2024
Kaupan median yleisöt arvonluojana
Myymälöiden kaupan median suurin arvonluoja on yleisöt. Silti, kaikkia niitä tapoja joilla yleisöt arvoa luovat ja kuinka ne sitä säilyttävät, ei vielä aina ole sisäistetty täysin.
18.12.2023
Miksi mediayhtiön pitäisi olla kiinnostunut kaupan mediasta?
Kaupan media on markkinoinnin suurin muutostekijä tällä hetkellä. Mediayhtiöt ovat vaarassa jäädä sivustakatsojiksi tässä murroksessa, elleivät ne ole valmiita ottamaan aktiivista roolia tässä pelissä. Sellainen rooli medialle nimittäin on tarjolla: kivijalan kaupan mediassa.
7.12.2023
Kaupan median menestystekijöitä: Tavarantoimittajien itsepalvelut
Itsepalvelut tavarantoimittajille ja brändeille ovat yksi keskeisimmistä myymälöiden kaupan median myyntikanavista. Tässä blogissa tarkastelemme niitä tarkemmin ja selvitämme, kuinka sinun yrityksesi voi hyötyä niistä.
27.11.2023
Kaupan median menestystekijöitä: Sisältöautomaatio
Yksi keskeisimmistä myymälöiden kaupan median kyvykkyyksistä on sisältöautomaatio. Tämä artikkeli kertoo mitä se on ja mitä spesifejä ratkaisuja se sisältää.
15.11.2023
Aistimarkkinoinnilla tuloksia: K-Supermarket Hertta
Kävimme haastattelemassa K-Supermarket Hertan kauppiasta Markus Rannetta liittyen moniaistikeskuksen tuomiin tuloksiin. Katso mitä mieltä Markus oli laitteesta ja yhteistyöstämme.
8.11.2023
Kivijalkakaupan tulevaisuus on moniaistillisuudessa
Jo pitkään on ollut ilmeistä, että kivijalkakaupan täytyy muuttua merkittävästi löytääkseen paikkansa kuluttajien yhä digitalisoituvammassa maailmassa. Yksi keskeisimmistä kivijalan ”epäreiluista kilpailutekijöistä” on sen kyky tarjota elämyksiä asiakkaiden kaikille aisteille.
Näkökulma
26.10.2023
Datan rooli kaupan mediassa
Datan saaminen kaupan median käyttöön tuntuu meistä alan kehittäjistä joskus turhauttavan haastavalle. Huolet ovat lähes aina turhia ja huomio kannattaisi keskittää enemmän siihen, minkälaista arvoa asiakasymmärrys voi sekä kaupalle, mainostajalle että kuluttajille tuottaa.
Näkökulma
17.10.2023
Kaupan median kultainen hetki
Suomalaisella kaupan medialla on mahdollisuus olla halutessaan globaali edelläkävijä. Riippuu enää meistä itsestämme: kaupanalasta, markkinoijista ja markkinoinnin palveluiden tuottajista, haluammeko nousta meille tarjotulle paikalle – uuden, kasvavan liiketoiminnan suunnannäyttäjänä.
Näkökulma
12.10.2023
Digital signage -ostaja – osaatko ostaa fiksusti?
Valtavan kasvuvauhdin kaupan media muuttaa Digital Signage -toimialaa kovaa vauhtia. Toimialan muuttuessa, myös sen ostajilta edellytetään aivan uudenlaista liiketoimintanäkemystä ja teknologista ymmärrystä.
28.9.2023
Näin tehostat DOOH-kampanjoita mobiili- ja sosiaalisen median avulla
Mobiili- ja sosiaalisen median kanavilla voi olla merkittävä rooli DOOH-mainonnan (Digital Out-of-Home) täydentäjänä, sillä ne voivat lisätä kampanjoiden tavoittavuutta ja sitouttavuutta. Listasimme mobiili- ja somekanavat, joita kannattaa kokeilla DOOHin pariksi.
19.9.2023
Ratkaisu kaupan median automatisointiin
Craneworksin sisaryhtiö Doohlabs on kehittänyt kokonaisvaltaisen ratkaisun myymäläyleisöjen kaupalliseen hyödyntämiseen. Alusta on osa kaupan alan asiakkaiden omaa ohjelmistokokonaisuutta, se on tietoturvallinen ja toimii saumattomasti muiden järjestelmien kanssa.
11.9.2023
Mitä on kaupan media ja miten voit hyötyä siitä?
Retail media, eli kaupan media, on ollut kuuma puheenaihe kaupan ja mainonnan alalla parin viime vuoden ajan. Mutta mistä siinä on kysymys ja miten kauppiaat voivat parhaiten siitä hyötyä?
27.2.2023
2023 – Kaupan median ja ohjelmallisen mediaostamisen vuosi
Kaupan media internetissä on kasvanut nopeammin kuin kukaan on osannut odottaa. On siis vain luonnollista, että myös kivijalan yleisöjen mediamyynnissä ohjelmallisen ostamisen rooli tulee kasvamaan.
7.12.2022
Miten olisi energiatehokas LED-seinä loistavalla ROI:lla?
Hankkimalla LED-seinän Craneworksin kautta voit tehdä jopa yli 60 % säästön energian kulutuksessa markkinoiden yleisimpiin seiniin verrattuna. Lue miten se on mahdollista.
25.10.2022
Kaupan media verkossa ja myymälässä – miten ne eroavat toisistaan?
Meiltä kysytään usein, miten verkko- ja myymälämedia eroavat toisistaan. Tässä blogissa pureudutaan tähän kysymykseen ja esitellään molempien kaupan medioiden keskeisiä piirteitä.
24.10.2022
Myymälämedia shopper-markkinoijille
Koska vähittäiskauppa on keskellä digitaalista transformaatiota, myös markkinoinnin ja myynninedistämisen muodot myymälässä muuttuvat. Yksi suurimmista shopper-markkinoijiin vaikuttavista kehityskuluista on kaupan median (retail media) voimakas kasvu.
12.9.2022
4 syytä vaihtaa uudenlaiseen Digital Signage -järjestelmään
Digital Signagen merkitys vähittäiskaupan markkinoinnissa on tänä päivänä suurempi kuin koskaan. Listasimme neljä tärkeintä syytä tarkistaa olisiko jo aika vaihtaa uudenlaiseen DS-järjestelmään.
2.6.2022
Huippuammattilaisen vinkit digitaalisten menutaulujen hankintaan
Uutta ravitsemusalan liikettä perustaessa tai vanhaa remontoitaessa digitaalinen vaihtoehto menutauluille alkaa olla standardi. Tutustu!
22.4.2022
Mitä on kivijalkamyymälän mediamyynti?
Kaupan media (retail media) on merkittävä uusi tulovirta vähittäiskaupalle. Mistä on kyse ja miten se liittyy kivijalkamyymälän markkinointiin?
22.4.2022
Miten luodaan elämyksellinen myymäläympäristö?
Kauppa kehittää uusia tulolähteitä muuttamalla myymäläympäristöt myös mainosmediatiloiksi. Lue lisää sivuiltamme!
28.3.2022
Koeajossa Shell Vallikallio
St1 uudisti Shell Vallikallion aseman ajatuksena palvella asiakkaitaan kaikilla aisteilla. Klikkaa ja tutustu!
28.3.2022
10 sudenkuoppaa LED taulun hankinnassa
LED-taulujen kilpailuttaminen on yksi hankalimmista AV-alan kilpailutuksista. Lue blogistamme miten kilpailutat LED-taulut tehokkaasti!
10.12.2021
Aistimarkkinointi tuo lisämyyntiä, raikkautta ja uutta ilmettä
Craneworks ja Sevende Aromas kehittävät yhteistyössä täysin uudenlaisia asiakaselämyksiä hyödyntämällä erilaisia aistiärsykkeitä.
Vieraskynä
15.11.2021
Äänen ja kuvan täydellinen synteesi
Yhdistä kuva ja ääni tiloissa, joissa asiakkaat viettävät aikaa. Lue lisää blogistamme!
15.11.2021
Yrityksen tehokkaampi sisäinen viestintä
Yrityksen sisäistä viestintää voi tehostaa infonäyttöjen avulla. Lue lisää Craneworksin blogista.
19.5.2021
Kohdennuksen flippaus on avain tulevaisuuden asiakaskokemukseen
Muuta asiakaskokemus ihmislähtöiseksi niin digissä kuin kivijalkakaupassa Craneworksin Digital Signage järjestelmillä.
10.3.2021
Dinosaurusten aika on ohi – siksi myös digitaalisen näyttömarkkinoinnin on muututtava
Diginäyttösisältöjen esittämisen, myymisen ja ostamisen ei pidä enää perustua arvailuun vaan samaan mittaamisen logiikkaan kuin muussakin digimediassa.
10.2.2021
Kohdentaminen mullistaa Digital Signagen
Me Craneworksilla ja sisaryrityksessämme Doohlabsissa uskomme, että Digital Signage -ala ja sen ohjelmistot ovat murroskohdassa.
14.4.2020
Älykäs diginäyttöviestintä kasvattaa myyntiä – jopa satoja prosentteja
Viestinnän älykäs ja oikea-aikainen kohdennus diginäytöillä on alkanut kiinnostaa yrityksiä myynnin kasvattajana. Lue juttu sivuillamme!
6.4.2020
Näin tehostat sisäistä viestintää kriisin jälkeen (ja seuraavaa silmällä pitäen)
Toimiva, tehokas ja tavoittava sisäinen viestintä on yrityksen voimavara. Klikkaa sivuillemme ja lue juttu sisäisestä viestinnästä!
10.1.2020
Luotettavan LED-toimittajan resepti, LED-blogisarjan viimeinen luku
Millaisista aineksista on luotettava ja ammattitaitoinen LED-taulutoimittaja tehty? Katso läpi tämä tarkistuslista ennen toimittajan valintaa.
10.1.2020
TOP 10 sudenkuopat lediostoksilla, LED-blogisarjan osa 3
LED-taulun valmistusprosessi on monivaiheinen ja sen varrelle mahtuu monta sudenkuoppaa. Klikkaa ja lue lisää sivuillamme!
10.1.2020
LED-taulujen BMW, Toyota vai Lada? LED-blogisarjan osa 2
LED-tauluja valmistetaan eri laatuluokissa. Jaoimme LED-taulut kolmeen laatuluokkaan perinteisen autovertauksen avulla. Lue lisää!
10.1.2020
Halpa ledi on kallis pettymys, LED-blogisarjan osa 1
LED-näyttö ja LED-taulu on hankintana vaativa, joten kannattaa panostaa siihen, että LED-toimittaja on osaava ja ammattimainen. Lue lisää!
20.11.2019
Videobloggaus: Tekoäly ja data markkinoinnissa
Tämän videobloggauksen hot topics: tekoäly, ohjelmallinen ostaminen, mikrolokaatiot, koneoppiminen, konenäkö, kohderyhmäajattelu.
28.6.2019
***** tää ei toimi! – miksi järjestelmän luomalla kokemuksella on väliä?
Hitaasti latautuvaan, sekavaan tai muutoin hankalasti käytettävään appiin palaa nopeasti hermot. Klikka ja lue mitä asialle voi tehdä!
11.2.2019
Digitaalisen asiakaskokemuksen pelillistäminen
Pelillistäminen on yksi viime vuosina nopeasti kasvaneista trendeistä. Lue Digital Signagesta pelien ja pelillistämisen alustana.
8.2.2019
Uusi luotain Digital Signagen maailmaan
Tervetuloa lukemaan uutta blogia Craneworksin 15 vuotissyntymäpäivien kunniaksi. Aiheina Digital Signage ja paljon muuta jännittävää.
31.1.2019
ISE 2019: mitä jäi käteen?
Digitaalisuus on olennaisessa osassa nykypäivän yritysten kokemusstrategiaa ja vahvasti esillä Amsterdamin Integrated Systems Europe -messuilla.
Uusia artikkeleita viikottain
Tehdään yhdessä uusia ihmeitä
Kahdenkymmenen vuoden kokemuksella voimme auttaa sinua kaikissa kaupan median, digitaalisen näyttö- ja ääniviestinnän sekä moniaistillisen markkinoinnin asioissa. Älä epäröi ottaa yhteyttä.
Ota yhteyttä