Blog posts

/

Retail media i Norden – Dra nytta av fördelarna som först in

Den nordiska retail media-marknaden är på väg att explodera. Medan traditionella medier har tillväxtkurvor som är platta eller till och med sjunkande, förväntas retail media i Norden växa med tvåsiffriga tal på årsbasis. Hur planerar du att integrera retail media i din marknadsföringsstrategi?

Den nordiska retail media-marknaden är på väg att explodera. Medan traditionella medier har tillväxtkurvor som är platta eller till och med sjunkande, förväntas retail media i Norden växa med tvåsiffriga tal på årsbasis. Hur planerar du att integrera retail media i din marknadsföringsstrategi?

Medan de stora internationella aktörerna startade utvecklingen, hänger Norden snabbt med. Finland är ett föregångsland och leder utvecklingen även utöver de egna gränserna. Och det är inte så konstigt! I ett land där både återförsäljare och annonsörer kämpar med låga marginaler, kan retail media-kampanjer ge marginaler på upp till 75–85 %. En massiv påverkan och marginalförstärkning, i förhållande till insatsen.

Craneworks, Doohlabs, Aller och Samsung har bildat en kraftfull allians för att vägleda både nordiska återförsäljare och annonsörer i hur man får ut maximalt från retail media.

Följ med i vår videoserie där vi förklarar vad retail media i Norden är, varför det är viktigt och hur du kan använda det. Bransch­experter delar konkreta insikter om hur du får ut det mesta av din marknadsföringsbudget i ett medielandskap i förändring – format efter nya konsumentbeteenden och datadrivna strategier.

mer att läsa