SPAR, ett av världens ledande handelsföretag, har valt vårt systerbolag Doohlabs som partner för att bygga sitt internationella retail media-ekosystem. Med hjälp av Doohlabs plattform In-Store IMPACT kan SPAR i de olika länderna kommersialisera sina värdefulla publikgrupper och automatisera processer kopplade till retail media.
SPAR har över 13 900 butiker i 48 länder. SPAR i de olika länderna kan göra sina nätverk av skärmar och ljudsystem tillgängliga för annonsörer, och SPAR International leder utvecklingen av retail media på olika kontinenter, tillhandahåller tjänster till nationella organisationer och samordnar samarbeten med internationella varumärken.
In-Store IMPACT tillhandahåller verktyg för att bygga butiksmålgrupper, sälja media genom flera kanaler och distribuera annonser riktat till rätt målgrupp vid rätt tidpunkt. För Doohlabs är detta ett betydande erkännande av det långsiktiga arbetet med in-store retail media-lösningar och ett bevis på att plattformen In-Store IMPACT är lämplig även för de största aktörerna inom detaljhandeln.
Retail media är en omvälvande förändring inom marknadsföring där retail-företag startar sina egna medieaffärer. Som mediekanal har handeln stora konkurrensfördelar eftersom de känner sina kunders köpbeteende, når konsumenterna i köpsituationen och exakt kan återkoppla effekterna på försäljningen av annonserade produkter.
De stora finska aktörerna inom retail har varit pionjärer inom utvecklingen av fysisk retail media, och Doohlabs internationella framgång är en fortsättning på denna framgångssaga. I Finland, Sverige och närliggande områden fortsätter Craneworks och Doohlabs tillsammans att bygga några av världens mest avancerade in-store retail media-nätverk.
---